Azi traim o Miorita rasturnata, lumea, gura de rai, transformata intr-o lume din ce in ce mai mercantila si vanificanta, o lume a gandirii economice, cu omogenizarea, disparitia diferentelor, omogenizarea sexelor, a binelui si a raului, asa-zisul global village; lumea virtuala care goleste realitatea, pentru a o umple in loc cu emotii dozate de altii, in tentativa de colectivizare si dirijare a sentimentelor si gandirii oamenilor.
Revolutia romana a fost o revolutie a jertfei mioritice, a tinerilor care au opus raului piepturile goale, care a dat, ciudat rod, o societate a coruptiei morale: ea a fost contrapusa colhozului global, atat sub sensul colectivistic al colhozului comunist, cat si al aceluia omologant, dupa o unica masura, al popoarelor si al valorilor.
Cine va recrea punctele cardinale, utopia paradisului mioritic? Noul Ierusalim? Poate ca Miorita, prin forta ei spirituala, ne va reda punctele cardinale si pe noi, cei rataciti de noi, noua insine.
Altfel, moartea Mioritei, cea din urma mioara, ar fi moartea noastra a tuturor.
Morale | Ea a fost contrapusa colhozului global atat sub sensul colectivistic al colhozului comunist cat si al aceluia omologant dupa o unica masura al popoarelor si al valorilor |
---|
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.