Routledge Neoliberalism and the media, paperback/marian meyers
Routledge

Routledge Neoliberalism and the media, paperback/marian meyers

Vezi magazinul Elefant
  • O stea, bazat pe 1 voturi

Description This book examines the multiple ways that popular media mainstream and reinforce neoliberal ideology, exposing how they promote neoliberalism's underlying ideas, values and beliefs so as to naturalize inequality, undercut democracy and contribute to the collapse of social notions of community and the common good.

Covering a wide range of media and genres, and adopting a variety of qualitative textual methodologies and theoretical frameworks, the chapters examine diverse topics, from news coverage of the 2016 U.

presidential election to the NBC show Superstore (an atypical instance in which a TV show, for one brief season, challenged the central tenets of neoliberalism) to kitchen porn.

The book also takes an intersectional approach, as contributors explore how gender, race, class and other aspects of social identity are inextricably tied to each other within media representation.

At once innovative and distinctive in its illustration of how the media is complicit in perpetuating neoliberal ideology, Neoliberalism and the Media offers students and scholars alike an incisive portrait of the intersection between media and ideology today.

About the Author Marian Meyers is a professor in the Department of Communication and an affiliate of the Institute of Women's, Gender and Sexuality Studies at Georgia State University.

Her research interests are in the areas of feminist media studies and neoliberalism and the media.

Her publications have focused on intersectionality within the representation of women, including the role of neoliberalism within that representation, as well as women in higher education.

This is her sixth book.

  • 255.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Magazine foreign books

Clientii au cumparat si

Despre Routledge

Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.

Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.

Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.

Punctele cheie despre Routledge includ: 1.

Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.

Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.

Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.

Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.

Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.

Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.

Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.

Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.

Categorii Routledge

Branduri carte straina

Routledge Neoliberalism and the media, paperback/marian meyers

Routledge Neoliberalism and the media, paperback/marian meyers

255.99 Lei