Opere complete 6 se deschide cu volumul de nuvele Oratoriu pentru imprudenta , nuvele scrise parca pentru a-si demonstra ca poate excela si in „genul scurt“, si care, dupa cum marturiseste scriitorul insusi: „.
tineau loc de somnifere.
Cu ajutorul lor evadam, calatoream, treceam frontierele fara pasaport si fara vize“.
Aici si acum contine publicistica scrisa in exil si continua cu tot ce a publicat in revistele si ziarele din Romania, inca de la debut, fara sa plateasca tribut comandamentelor ideologice ale vremii.
De remarcat excelentele Cronici de film (Paris, 1987 -1992).
Obsedat de fotografie - „imperiu de semne, ideograma concentrata, imagine cu cod, imagine-arhetip“ - Bujor Nedelcovici propune cititorului, in incheierea sectiunii de publicistica a volumului VI, Lectorul de imagine - fotografii facute clandestine in timpul demolarilor vechiului Bucuresti, spre a nu uita.
2+1 (doua scenarii + o piesa de teatru) implineste volumul 6 din Opere complete: Faleze de nisip (dupa romanul Zile de nisip , regia Dan Pita) a rulat pe ecrane doar o saptamana, fiind interzis chiar de Ceausescu pentru ca „.
prezinta denaturat realitatea societatii noastre.
“ Somnul insulei , inspirat de romanul Al doilea mesager , regia Mircea Veroiu, transpune in imagine utopia negativa, ca un adevarat „manual“ de „formare a omului nou“ , marota ceausista, prin uniformizarea individualitatilor, aneantizarea constiintelor.
Mereu revoltat Bujor Nedelcovici scrie (1994) „in regim de urgenta“ piesa de teatru Noaptea de solstitiu , neputand şi nevrand sa treaca peste asasinarea a o mie de tineri in doua nopti: 21-23 decembrie 1989.
Este vorba despre complicitate la crima, duplicitate, minciuna, manipulare, dar si despre nevoia de adevar.
Insusi | Tineau loc de somnifere |
---|---|
Opere complete | Faleze de nisip (dupa romanul |
Noaptea de solstitiu , neputand si nevrand sa treaca peste asasinarea a o mie de tineri in doua nopti | 2123 decembrie 1989 |