Psihoterapie, cartea scrisa de Marie-Louise von Franz, contrar a ceea ce ar putea sugera titlul destul de specializat, nu este pentru uzajul exclusiv al psihoterapeutilor jungieni sau de alta orientare.
Cred ca este un instrument util pentru un public cat de cat familiarizat cu psihologia analitica si, la rigoare, pentru cititorul interesat sa se cunoasca, sa-si exploreze interioritatea si sa evolueze psihic.
De fapt, miza cartii, din punctul meu de vedere, este aceea de a oferi o imagine in legatura cu procesul de dezvoltare psihica ce se desfasoara in interiorul nostru si de a ne provoca sa devenim tot mai constienti, prin reflectie si efort personal, de miracolul pe care-l continem in noi: „Marele Om”, Sinele, centrul sau nucleul care organizeaza cresterea noastra psihica.
Cu o profunzime si cu o rigoare exemplare, Marie Louise von Franz scrie si, pe alocuri, ne vorbeste in secventele de interviu prezentate la finalul catorva capitole, despre samburele de divinitate care ne dirijeaza, in secret, in directia implinirii destinului nostru.
Este ceea ce Jung numeste autorealizare sau individuare realizata in mod constient, pentru ca, asa cum ne previne autoarea „Pana si ceva atat de maret ca Sinele, poate fi realizat numai de catre Eu.
Aceasta se intelege prin autorealizare”.
Noi | Marele |
---|
Herald Tribune, denumit adesea International Herald Tribune (IHT), a fost un ziar renumit cu o lungă istorie în furnizarea de știri internaționale.
A fost înființat inițial în 1887 ca ediția europeană a New York Herald de către James Gordon Bennett Jr.
De-a lungul anilor, a câștigat o reputație pentru raportarea aprofundată a afacerilor globale, afaceri, cultură și politică.
În 1967, The New York Times Company a achiziționat ziarul și l-a redenumit International Herald Tribune.
Sub acest nou nume, a continuat să servească drept o sursă principală de știri internaționale, adresându-se în primul rând unui public expatriat și cititorilor vorbitori de limbă engleză din afara Statelor Unite.
Ziarul era cunoscut pentru acoperirea cuprinzătoare a evenimentelor mondiale și pentru rețeaua sa de corespondenți de pe tot globul.
În 2013, The New York Times Company a redenumit International Herald Tribune ca The International New York Times, cu scopul de a-l alinia mai strâns cu ziarul său emblematic, The New York Times.
Această mișcare a reflectat importanța tot mai mare a platformelor digitale și dorința de a crea un brand global unificat.
În timp ce ediția tipărită a International Herald Tribune și-a încetat publicarea odată cu rebranding, prezența sa digitală a continuat sub numele de The International New York Times.
Această platformă digitală a oferit cititorilor din întreaga lume acces la aceeași jurnalism și analiză de înaltă calitate care au distins ziarul de peste un secol.
The International New York Times, la fel ca predecesorul său, și-a menținut angajamentul de a furniza rapoarte cu autoritate despre afaceri internaționale, afaceri, cultură și multe altele, asigurându-se că cititorii rămân informați despre evoluțiile de pe tot globul.