Shifting demographics, socioeconomic contexts, and resulting policies have highlighted the needs and opportunities to better understand and serve culturally and linguistically diverse populations at the heart of school communities.
In its 10 chapters, this book provides comprehensive evidence-based research to guide its conceptual framework, and its extension into practice.
Ranging from the learner's development within the family dynamics, to facets of assessment that leads to effective interventions, the book integrates a tapestry that can be used to facilitate effective consultations and services.
Ester Cole, Ph D.
, CPsych, Past President, Canadian Association of School Psychologists and the Ontario Psychological Association As Geva and Weiner point out in their new book, culturally and linguistically diverse (CLD) students are the new norm.
The authors take a broad view of assessment, conceptualizing it as a tool for diagnosing struggling students' strengths and difficulties related to language as well as academic achievement, intelligence, and social emotional functioning.
This book provides a much needed resource for educators who want to have a fuller understanding of the reasons why CLD students are struggling and intervene in ways that help these students reach their full potential.
Diane August, Ph D, Managing Researcher, American Institutes for Research This is the only text for school and clinical psychologists and other mental health professionals to provide a systematic developmental framework for assessment, diagnosis, and consultation of children and adolescents from diverse linguistic and cultural backgrounds.
Reflecting the most current research and grounded in the authors' extensive experience as clinicians and educators, it provides much-needed, practical strategies for helping students who require adaptations beyond traditional psychological assessment methods.
The authors describe the linguistic and cultural issues to consider when assessing s.
Springer Publishing Company este o editură binecunoscută specializată în cărți academice și profesionale, reviste și resurse digitale în domeniile asistenței medicale, psihologiei, asistenței sociale, consilierii, gerontologiei, sănătății publice și reabilitării.
A fost fondată în 1950 de Bernhard Springer, strănepotul lui Julius Springer, care a înființat Springer-Verlag în 1842.
Springer Publishing Company este renumită în special pentru manualele sale de înaltă calitate, lucrările de referință și publicațiile academice destinate studenților, educatorilor, cercetătorilor și practicienilor din diverse discipline de sănătate și științe sociale.
Publicațiile companiei acoperă o gamă largă de subiecte, inclusiv teoria și practica asistenței medicale, îngrijirea psihiatrică și de sănătate mintală, etica asistenței sociale, tehnici de consiliere, politica de sănătate publică și multe altele.
Pe lângă publicațiile tipărite, Springer Publishing Company oferă și resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și conținut multimedia, pentru a oferi utilizatorilor acces convenabil la materiale educaționale valoroase.
Compania se angajează să promoveze cunoștințele și să sprijine profesioniștii în eforturile lor academice și profesionale prin gama sa cuprinzătoare de publicații și resurse.