We are accustomed to thinking of science and its findings as universal.
After all, one atom of carbon plus two of oxygen yields carbon dioxide in Amazonia as well as in Alaska; a scientist in Bombay can use the same materials and techniques to challenge the work of a scientist in New York; and of course the laws of gravity apply worldwide.
Why, then, should the spaces where science is done matter at all? David N.
Livingstone here puts that question to the test with his fascinating study of how science bears the marks of its place of production.
Putting Science in Its Place establishes the fundamental importance of geography in both the generation and the consumption of scientific knowledge, using historical examples of the many places where science has been practiced.
Livingstone first turns his attention to some of the specific sites where science has been made-the laboratory, museum, and botanical garden, to name some of the more conventional locales, but also places like the coffeehouse and cathedral, ship's deck and asylum, even the human body itself.
In each case, he reveals just how the space of inquiry has conditioned the investigations carried out there.
He then describes how, on a regional scale, provincial cultures have shaped scientific endeavor and how, in turn, scientific practices have been instrumental in forming local identities.
Widening his inquiry, Livingstone points gently to the fundamental instability of scientific meaning, based on case studies of how scientific theories have been received in different locales.
Putting Science in Its Place powerfully concludes by examining the remarkable mobility of science and the seemingly effortless way it moves around the globe.
From the reception of Darwin in the land of the Maori to the giraffe that walked from Marseilles to Paris, Livingstone shows that place does matter, even in the world of science.
About the Author: David N.
Livingstone is a professor of geography and intellectual history at Queen's Un.
Author | David |
---|
University of Chicago Press este brațul de publicare al Universității din Chicago, una dintre cele mai importante instituții academice din Statele Unite.
Fondată în 1891, University of Chicago Press este renumită pentru angajamentul său de a publica lucrări academice de înaltă calitate într-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și științe fizice.
University of Chicago Press publică cărți, reviste și conținut digital care contribuie la discursul academic, promovează cunoștințele și promovează cercetarea intelectuală.
Catalogul său include lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, care acoperă subiecte precum istorie, literatură, filozofie, sociologie, economie, științe politice, antropologie și multe altele.
Una dintre trăsăturile distinctive ale University of Chicago Press este dedicarea acesteia față de standardele editoriale riguroase și procesele de evaluare inter pares.
Presa își menține reputația de a publica lucrări de autoritate și influente care sunt supuse unei verificări amănunțite de către experți în domeniile relevante.
Pe lângă programul său de publicare academică, University of Chicago Press publică și cărți pentru cititori generali, inclusiv titluri comerciale în domenii precum biografie, memorii, studii culturale și afaceri curente.
Aceste cărți se bazează adesea pe expertiza facultății de la Universitatea din Chicago și reflectă angajamentul universității de a se implica cu un discurs public mai larg.
În plus, University of Chicago Press este cunoscută pentru prestigioasele sale reviste academice, inclusiv publicații emblematice precum „The Journal of Political Economy”, „The American Historical Review” și „The Journal of Modern History”, printre altele.
Aceste reviste sunt respectate pentru rigoarea și influența lor academică în disciplinele lor respective.
În general, University of Chicago Press joacă un rol vital în diseminarea cercetării academice, încurajând schimburile intelectuale și contribuind la progresul cunoștințelor atât în mediul academic, cât și în societatea mai largă.