Description Expand your basic knowledge of Python and use Py Game to create fast-paced video games with great graphics and sounds.
This second edition shows how you can integrate electronic components with your games using the build-in general purpose input/output (GPIO) pins and some Python code to create two new games.
You'll learn about object-oriented programming (OOP) as well as design patterns, such as model-view-controller (MVC) and finite-state machines (FSMs).
Whether using Windows, mac OS, Linux, or a Raspberry Pi, you can unleash the power of Python and Py Game to create great looking games.
The book also includes complete code listings and explanations for Bricks, Snake, and Invaders--three fully working games.
These allow you to get started in making your own great games and then modify them or build your own exciting titles.
The concepts are further explained using games such as Copycat, where the player must concentrate and repeat the sequence of lights and sounds, and Couch Quiz, in which Py Game and electronic components create a quiz game for 2-4 players.
What You'll Learn Gain basic knowledge of Python and employ it for game development Study game projects you can use as templates, such as Bricks, Snake, and Invaders Work with user-defined functions, inheritance, composition, and aggregation Implement finite state machines Integrate your game with electronics using the GPIO pins Who This Book Is For Experienced coders or game developers new to Python, Py Game and Raspberry Pi would find this book helpful.
It is also for beginners interested in getting into game development.
About the Author Sloan Kelly has worked in the games industry for nearly 12 years.
He has worked on a number of AAA and indie titles and currently works for an educational game company.
He lives in Ontario, Canada with his wife and children.
Sloan is on Twitter @codehoose and makes You Tube videos in his spare time.
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.