Routledge Qualitative research in marketing and management: doing interpretive research projects, paperback/chris hackley
Routledge

Routledge Qualitative research in marketing and management: doing interpretive research projects, paperback/chris hackley

Vezi magazinul Elefant
  • 3 stele, bazat pe 1 voturi

This is a practical and accessible, yet sophisticated introduction to interpretive methods for doing qualitative research projects and dissertations.

Bringing together concepts of qualitative research from ethnography, phenomenology, critical discourse analysis, semiotics, literary analysis, postmodernism and poststructuralism this textbook offers an accessible and comprehensive introduction to the subject.

Utilising a uniquely pragmatic approach, it bridges the gap between advanced, specialised books on research traditions with more general introductory business research books.

This new edition has been fully updated to include new examples, explorations of the field, and an improved pedagogy with better exposition of key issues and concepts, as well as more schematics and diagrams to aid understanding.

The first half of the book considers the practicalities of research and writing a research project, including the craft of academic writing, the critical literature review, the role of the independent research project as part of university courses, suggested projected structures, standards of academic scholarship, and the main techniques for gathering qualitative data.

The book's second half deals with abstract concepts and advanced theory by looking at key theoretical traditions that guide the interpretation of qualitative data.

It is perfect for advanced undergraduate and postgraduate students of marketing, management, consumer behaviour and research methods.

It will also be useful as a primer for practitioners in qualitative research.

About the Author Chris Hackley is Professor of Marketing at Royal Holloway, University of London, UK.

He has published more than 200 books, chapters and research journal papers on topics in qualitative research, marketing, advertising and consumer policy.

  • 345.00 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre Routledge

Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.

Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.

Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.

Punctele cheie despre Routledge includ: 1.

Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.

Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.

Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.

Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.

Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.

Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.

Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.

Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.

Categorii Routledge

Branduri economics

Routledge Qualitative research in marketing and management: doing interpretive research projects, paperback/chris hackley

Routledge Qualitative research in marketing and management: doing interpretive research projects, paperback/chris hackley

345.00 Lei