This book examines the learning and development process of students' scientific thinking skills.
Universities should prepare students to be able to make judgements in their working lives based on scientific evidence.
However, an understanding of how these thinking skills can be developed is limited.
This book introduces a new broad theory of scientific thinking for higher education; in doing so, redefining higher-order thinking abilities as scientific thinking skills.
This includes critical thinking and understanding the basics of science, epistemic maturity, research and evidence-based reasoning skills and contextual understanding.
The editors and contributors discuss how this concept can be redefined, as well as the challenges educators and students may face when attempting to teach and learn these skills.
This edited collection will be of interest to students and scholars of student scientific skills and higher-order thinking abilities.
About the Author Mari Murtonen is Professor of Higher Education Pedagogy at the University of Tampere, Finland, and Research Leader at the University of Turku, Finland.
Her areas of expertise include learning and teaching in higher education, and the development of scientific and methodological thinking.
Kieran Balloo is Lecturer in the Department of Higher Education at the University of Surrey, UK.
His research interests include regulation of learning, assessment and feedback, and research methods education.
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.