Description In the 1940s, American movies changed.
Flashbacks began to be used in outrageous, unpredictable ways.
Soundtracks flaunted voice-over commentary, and characters might pivot from a scene to address the viewer.
Incidents were replayed from different characters' viewpoints, and sometimes those versions proved to be false.
Films now plunged viewers into characters' memories, dreams, and hallucinations.
Some films didn't have protagonists, while others centered on anti-heroes or psychopaths.
Women might be on the verge of madness, and neurotic heroes lurched into violent confrontations.
Combining many of these ingredients, a new genre emerged--the psychological thriller, populated by women in peril and innocent bystanders targeted for death.
If this sounds like today's cinema, that's because it is.
In Reinventing Hollywood, David Bordwell examines the full range and depth of trends that crystallized into traditions.
He shows how the Christopher Nolans and Quentin Tarantinos of today owe an immense debt to the dynamic, occasionally delirious narrative experiments of the Forties.
Through in-depth analyses of films both famous and virtually unknown, from Our Town and All About Eve to Swell Guy and The Guilt of Janet Ames, Bordwell assesses the era's unique achievements and its legacy for future filmmakers.
Reinventing Hollywood is a groundbreaking study of how Hollywood storytelling became a more complex art and essential reading for lovers of popular cinema.
About the Author David Bordwell is the Jacques Ledoux Professor Emeritus of Film Studies at the University of Wisconsin-Madison.
With Kristin Thompson, he is coauthor of Film Art: An Introduction and Film History: An Introduction and the blog Observations on Film Art, which can be found at http: //www.
davidbordwell.
net/blog.
Art | An |
---|---|
History | An |
Art, which can be found at http | Www davidbordwell netblog |
University of Chicago Press este brațul de publicare al Universității din Chicago, una dintre cele mai importante instituții academice din Statele Unite.
Fondată în 1891, University of Chicago Press este renumită pentru angajamentul său de a publica lucrări academice de înaltă calitate într-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și științe fizice.
University of Chicago Press publică cărți, reviste și conținut digital care contribuie la discursul academic, promovează cunoștințele și promovează cercetarea intelectuală.
Catalogul său include lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, care acoperă subiecte precum istorie, literatură, filozofie, sociologie, economie, științe politice, antropologie și multe altele.
Una dintre trăsăturile distinctive ale University of Chicago Press este dedicarea acesteia față de standardele editoriale riguroase și procesele de evaluare inter pares.
Presa își menține reputația de a publica lucrări de autoritate și influente care sunt supuse unei verificări amănunțite de către experți în domeniile relevante.
Pe lângă programul său de publicare academică, University of Chicago Press publică și cărți pentru cititori generali, inclusiv titluri comerciale în domenii precum biografie, memorii, studii culturale și afaceri curente.
Aceste cărți se bazează adesea pe expertiza facultății de la Universitatea din Chicago și reflectă angajamentul universității de a se implica cu un discurs public mai larg.
În plus, University of Chicago Press este cunoscută pentru prestigioasele sale reviste academice, inclusiv publicații emblematice precum „The Journal of Political Economy”, „The American Historical Review” și „The Journal of Modern History”, printre altele.
Aceste reviste sunt respectate pentru rigoarea și influența lor academică în disciplinele lor respective.
În general, University of Chicago Press joacă un rol vital în diseminarea cercetării academice, încurajând schimburile intelectuale și contribuind la progresul cunoștințelor atât în mediul academic, cât și în societatea mai largă.