Routledge Religion and nationalism in asia, hardcover/giorgio shani
Routledge

Routledge Religion and nationalism in asia, hardcover/giorgio shani

Vezi magazinul Elefant
  • 4 stele, bazat pe 1 voturi

This book re-examines the relationship between religion and nationalism in a contemporary Asian context, with a focus on East, South and South East Asia.

Addressing empirical, analytical, and normative questions, it analyses selected case studies from across Asia, including China, India, Iraq, Japan, Pakistan, the Philippines and Sri Lanka and compares the differences and commonalities between the diverse configurations of nationalism and religion across the continent.

It then goes on to explain reasons for the regional religious resurgence and asks, is the nation-state model, aligned with secularism, suitable for the region? Exploring the two interrelated issues of legacies and possibilities, this book also examines the relationship between nationalism and modernity, identifying possible and desirable trajectories which go beyond existing configurations of nationalism and religion.

Bringing together a stellar line up of contributors in the field, Religion and Nationalism in Asia will be a valuable resource for students and scholars of Asian religion and politics as well as sociology, ethnicity, nationalism and comparative politics.

About the Author Giorgio Shani is Chair in Politics and International Studies and Director of the Rotary Peace Center at International Christian University, Japan.

He is author of Sikh Nationalism and Identity in a Global Age (Routledge 2008) and Religion, Identity and Human Security (Routledge 2014).

Takashi Kibe is Professor of Political Science at International Christian University, Japan.

Among his publications are Martin Luther's Political Thought (in Japanese, 2000), and Political Theory of Equality (in Japanese, 2015).

  • 876.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre Routledge

Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.

Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.

Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.

Punctele cheie despre Routledge includ: 1.

Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.

Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.

Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.

Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.

Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.

Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.

Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.

Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.

Categorii Routledge

Branduri society & social sciences

Routledge Religion and nationalism in asia, hardcover/giorgio shani

Routledge Religion and nationalism in asia, hardcover/giorgio shani

876.99 Lei