Description This textbook presents an integrative approach to thinking about research methods for social justice.
In today's education landscape, there is a growing interest in scholar-activism and ways of doing research that advances educational equity.
This text provides a foundational overview of important theoretical and philosophical issues specific to this kind of work in Section I.
In Section II, readers engage with various ways of thinking about, collecting, and analyzing data, including qualitative, quantitative, and mixed methods approaches.
Finally, in Section III, through case studies and research narratives, readers will learn about real scholars and their work.
This book takes a wide-ranging approach to ways that various modalities and practices of research can contribute to an equity mission.
About the Author Kamden K.
Strunk is Assistant Professor of Educational Research at Auburn University, USA, where he is also a faculty affiliate of the Critical Studies Working Group.
He is a quantitative methodologist, teaching statistics for educational research at the graduate level.
His research focuses on equity in education with particular emphasis on intersections of racial, sexual, and gender identities.
Leslie Ann Locke is Assistant Professor in the Department of Educational Policy and Leadership Studies at the University of Iowa, USA, and Director of the Research Initiative on Social Justice and Equity (RISE).
Her research interests include leadership for social justice and equity, schooling for students from marginalized groups, equity-oriented education policy, and qualitative methodologies.
Palgrave Macmillan este o companie internațională de publicare academică și comercială.
Face parte din Springer Nature, o companie importantă de publicare academică, formată prin fuziunea dintre Springer Science+Business Media și Nature Publishing Group al Holtzbrinck Publishing Group, Palgrave Macmillan și Macmillan Education.
Palgrave Macmillan se concentrează pe publicarea de cărți, reviste și lucrări de referință în diferite discipline academice, inclusiv științe umaniste, științe sociale, afaceri și științe.
Editorul are o reputație puternică pentru producerea de conținut academic și de înaltă calitate într-o gamă largă de domenii.
Compania a fost fondată inițial în 2000, când amprentele St.
Martin's Press Scholarly și Macmillan Academic au fost fuzionate.
A adoptat numele Palgrave Macmillan ca recunoaștere a tradițiilor de publicare asociate cu familia Palgrave și Macmillan Publishers.
Palgrave Macmillan publică lucrări academice atât în format tipărit, cât și în format digital, contribuind la diseminarea cercetării și a comunicării academice în întreaga lume.
Catalogul său include manuale, monografii, colecții editate și materiale de referință create de experți în domeniile lor respective.