A groundbreaking approach to scale and scaling in ecological theory and practice Scale is one of the most important concepts in ecology, yet researchers often find it difficult to find ecological systems that lend themselves to its study.
Scaling in Ecology with a Model System synthesizes nearly three decades of research on the ecology of Sarracenia purpurea --the northern pitcher plant--showing how this carnivorous plant and its associated food web of microbes and macrobes can inform the challenging question of scaling in ecology.
Drawing on a wealth of findings from their pioneering lab and field experiments, Aaron Ellison and Nicholas Gotelli reveal how the Sarracenia microecosystem has emerged as a model system for experimental ecology.
Ellison and Gotelli examine Sarracenia at a hierarchy of spatial scales--individual pitchers within plants, plants within bogs, and bogs within landscapes--and demonstrate how pitcher plants can serve as replicate miniature ecosystems that can be studied in wetlands throughout the United States and Canada.
They show how research on the Sarracenia microecosystem proceeds much more rapidly than studies of larger, more slowly changing ecosystems such as forests, grasslands, lakes, or streams, which are more difficult to replicate and experimentally manipulate.
Scaling in Ecology with a Model System offers new insights into ecophysiology and stoichiometry, demography, extinction risk and species distribution models, food webs and trophic dynamics, and tipping points and regime shifts.
About author(s): Aaron M.
Ellison is the Senior Research Fellow in Ecology at Harvard University.
Website unbalancedecologist.
net Twitter @AMaxEll17 Nicholas J.
Gotelli is the George H.
Perkins Professor of Zoology at the University of Vermont.
Website uvm.
edu/ ngotelli/homepage.
html They are the coauthors of A Primer of Ecological Statistics and A Field Guide to the Ants of New England .
Author(s) | Aaron |
---|
Princeton University Press (PUP) este o editură academică renumită asociată cu Universitatea Princeton.
Iată câteva puncte cheie despre Princeton University Press: 1.
Fondator: Princeton University Press a fost fondată în 1905.
Este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite.
Afiliere: Princeton University Press este afiliată la Universitatea Princeton, dar operează ca o entitate separată, nonprofit.
Primește sprijin din partea universității, dar funcționează independent în deciziile și operațiunile sale editoriale.
Editura academică: Presa este specializată în publicarea de lucrări academice și academice, inclusiv cărți, reviste și produse digitale.
Acesta acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale, științe ale naturii și matematică.
Acoperire globală: Princeton University Press are o prezență globală, iar publicațiile sale sunt distribuite la nivel internațional.
Lucrările sale academice contribuie la cercetarea academică și la discursul intelectual la scară globală.
Publicații de înaltă calitate: Presa este cunoscută pentru producerea de publicații de înaltă calitate, inclusiv monografii, manuale, lucrări de referință și lucrări de cercetare.
Multe dintre publicațiile sale sunt considerate cu autoritate în domeniile lor respective.
Reviste: Pe lângă cărți, Princeton University Press publică reviste academice care acoperă diverse discipline academice.
Autori de seamă: Presa a publicat lucrări ale numeroși autori și savanți de seamă.
Publicațiile sale sunt adesea recunoscute pentru rigoarea lor academică și contribuția la dezvoltarea cunoștințelor.
Implicarea publicului: În timp ce se concentrează principal pe publicarea academică, Princeton University Press se implică și cu publicul larg prin intermediul inițiativelor educaționale și de informare.
Presa își propune să facă cunoștințele academice accesibile unui public mai larg.
Inițiative digitale: La fel ca mulți editori academici, Princeton University Press a îmbrățișat tehnologiile digitale.
Oferă ediții digitale ale cărților sale și explorează modalități inovatoare de diseminare a conținutului academic în era digitală.