,,Primavara de la Praga”, sfarsita brusc prin agresiunea militara din noaptea de 20 spre 21 august 1968, reprezinta un moment care marcheaza istoria europeana.
Cartea de fata, o prelucrare a tezei de doctorat a autorului, surprinde momentele ce preced si succed interventia in forta din Cehoslovacia.
) Titlul volumului, “Scinteia de la Praga”, se constituie, dupa cum marturiseste autorul, intr-un omagiu adus tatalui sau, cunoscutul jurnalist Dumitru Tinu, care, in calitatea sa de corespondent special al organului de presa al Partidului Comunist Roman, „Scinteia”, a fost martor al evenimentelor desfasurate in Cehoslovacia dupa invazia armatelor celor cinci tari membre ale Organizatiei Tratatului de la Varsovia.
Mihai Retegan Venirea la conducerea statului cehoslovac a lui Alexander Dubcek, desfasurarea operatiunilor politico‐militare in Cehoslovacia si, nu in ultimul rand, capitolul ultim, dedicat misiunii jurnalistilor romani trimisi speciali la Praga, demonstreaza indubitabil capacitatea creativ-sintetizatoare a autorului, tanarul cercetator Andrei Tinu, de a emite judecati de valoare demne de a fi luate in considerare.
Marian Cojoc.
Cetatea De Scaun este un brand românesc dedicat promovării tradițiilor și valorilor culturale ale regiunii.
Această marcă își propune să ofere produse autentice, inspirate de meșteșugurile locale, inclusiv articole de îmbrăcăminte, accesorii și suveniruri.
Misiunea Cetatea De Scaun este de a sprijini artizanii locali și de a aduce în atenția consumatorilor bogăția culturală a țării.
Brandul se angajează să promoveze produsele fabricate în mod sustenabil, încurajând consumatorii să aleagă articole care susțin comunitățile locale și care reflectă tradițiile românești.
Cu o atenție deosebită la calitate și design, Cetatea De Scaun reușește să creeze produse care sunt nu doar frumoase, ci și pline de semnificație.