Self-Consciousness and Objectivity undermines a foundational dogma of contemporary philosophy: that knowledge, in order to be objective, must be knowledge of something that is as it is, independent of being known to be so.
Sebastian Rodl revives the thought--as ancient as philosophy but largely forgotten today--that knowledge, precisely on account of being objective, is self-knowledge: knowledge knowing itself.
Thus he intervenes in a discussion that runs through the work of Bernard Williams, Thomas Nagel, Adrian Moore, and others, who seek to comprehend the claim to objectivity we raise in making judgments.
While these authors think that the quest for objectivity demands that we transcend the first person, Rodl argues that it is through the first-person thought contained in every judgment that our judgments possess the objectivity that defines knowledge.
Self-Consciousness and Objectivity can be read as an introduction to absolute idealism, for it dismantles a stubborn obstacle to absolute idealism's reception: the notion that it is a species of idealism, which is understood to be the assertion that the world depends upon the mind.
As Rodl brings out, absolute idealism is the resolute rejection of that idea.
The implications of this work are profound.
It undercuts a number of contemporary presumptions, such as that judgment is a propositional attitude, that inference is a mental process, and that there is an empirical science of the capacity for objective knowledge.
All of these presumptions flow from the erroneous notion that the objectivity of knowledge stands opposed to its first-person character.
Philosophy | That knowledge in order to be objective must be knowledge of something that is as it is independent of being known to be so |
---|---|
Rodl revives the thought--as ancient as philosophy but largely forgotten today--that knowledge, precisely on account of being objective, is self-knowledge | Knowledge knowing itself |
Objectivity can be read as an introduction to absolute idealism, for it dismantles a stubborn obstacle to absolute idealism's reception | The notion that it is a species of idealism which is understood to be the assertion that the world depends upon the mind |
Harvard University Press (HUP) este brațul de publicare al Universității Harvard.
Este una dintre cele mai mari și mai prestigioase prese universitare din lume.
Iată o prezentare generală: 1.
Istoric: Harvard University Press a fost înființată în 1913.
De-a lungul deceniilor, și-a câștigat o reputație pentru publicarea lucrărilor academice de cea mai înaltă calitate într-o gamă largă de discipline.
Domeniul de aplicare: HUP publică cărți în diverse domenii, inclusiv istorie, știință, filozofie, literatură, religie, sociologie, economie și multe altele.
Catalogul său cuprinde atât titluri academice, cât și de interes general, atrăgând oameni de știință, studenți și publicul larg cititor.
Excelență academică: Harvard University Press este cunoscută pentru angajamentul său față de rigoarea academică și excelența academică.
Publicațiile sale sunt supuse unui proces riguros de evaluare inter pares pentru a asigura acuratețea, integritatea și contribuția lor la domeniile lor respective.
Diversitatea autorilor: HUP publică lucrări ale autorilor din medii și perspective diverse, promovând un mediu intelectual bogat și incluziv.
Autorii săi includ savanți, cercetători și gânditori de seamă din întreaga lume.
Inițiative digitale: Pe lângă publicațiile tipărite, HUP a îmbrățișat publicarea și tehnologia digitală, oferind cărți electronice, ediții digitale și resurse online pentru a ajunge la un public mai larg și pentru a se adapta la obiceiurile de lectură în schimbare.
Acoperire globală: În timp ce se află la Universitatea Harvard din Cambridge, Massachusetts, publicațiile HUP sunt distribuite la nivel internațional, promovând misiunea universității de a disemina cunoștințele și studiile la scară globală.
În general, Harvard University Press joacă un rol vital în promovarea discursului academic și în contribuția la viața intelectuală a mediului academic și a societății în general.
Publicațiile sale sunt foarte apreciate pentru calitatea, profunzimea și impactul lor asupra diferitelor domenii de studiu.