Lucrarea prezinta principalele directii de cercetare (sociologica, psihosociologica, antropologica, istorica, semiotica), publicatii si lucrari semnificative din sociologia modei.
Sunt lamurite conceptele de „moda“, „vestimentatie“, „gust“, „infatisare“ si „maniera“.
Un spatiu important este dedicat analizei sociologice a modei, in special vestimentatiei ca fapt social.
Sunt descrise cele doua directii de studiu care s-au conturat in sociologia modei: prima, corelativa evenimentelor social-politice si culturale ale inceputului de secol XX, denumite prin termenul generic de „modernitate“ si cea de-a doua, relationata comportamentului colectiv, o teoretizare dezvoltata cu precadere dupa anii '60.
Apeland la teoriile psihosociologice, autoarea raspunde totodata unor interogatii: „Ce rol au hainele in perceptia persoanei?“; „Cum ne formam impresiile despre ceilalti in baza imbracamintei?“; „Ce tipuri de inferente fac oamenii pornind de la tinuta oficiala si tinuta vestimentara lejera a celorlalti?“; „Sunt hainele un indicator important al competentelor sociale si profesionale ale actorilor sociali?“; „La ce tinute vestimentare apeleaza indivizii pentru a produce imagini favorabile despre sine?“; „Ce imagini ale sinelui isi construiesc si isi proiecteaza indivizii prin imbracaminte?“; „Sunt hainele o expresie a atitudinilor sexuale ale indivizilor?“; „Reflecta imbracamintea valorile sociale ale purtatorilor si statusul social al acestora?“.
Din cuprins: Precizari terminologice: gustul, stilul, infatisare, codul vestimentar maniera, moda si teribilismele, definitii ale modei; Moda - o forma de comportament colectiv; Vestimentatia si competenta profesionala; Uniformele si efectele asupra comportamentului; Vestimentatia si normele religioase; Managementul impresiei infatisarii si interesul vestimentar.
Modei | Prima corelativa evenimentelor socialpolitice si culturale ale inceputului de secol |
---|---|
Apeland la teoriile psihosociologice, autoarea raspunde totodata unor interogatii | Ce rol au hainele in perceptia persoanei |
„reflecta imbracamintea valorile sociale ale purtatorilor si statusul social al acestora?“.din cuprins | Precizari terminologicegustul stilul infatisare codul vestimentar maniera moda si teribilismele definitii ale modei |
Institutul European este o instituție dedicată educației și formării profesionale, care oferă programe de studiu și cursuri specializate în diverse domenii.
Cu un accent pe dezvoltarea abilităților și cunoștințelor, institutul se dovedește a fi o alegere populară pentru cei care doresc să își îmbunătățească cariera și să își dezvolte competențele profesionale.
Brandul inspiră utilizatorii să investească în educația lor și să își atingă potențialul maxim prin formare de calitate.