In cateva din lucrarile sale, Charles-André Gilis explica ce trebuie sa intelegem prin formularea: 'noua religie (aparuta spre finele ciclului uman actual, Islamul) abroga vechile traditii fara a le invalida, fara a le nega', mai mult, constituie pecetea si sinteza acestora : deoarece fiecare traditie este o circumstantiere a Traditiei Primordiale si deoarece succesiunea acestora tine de 'scenariul divin', niciuna nu este o aparitie noua, ci numai o manifestare 'oportuna, acordata unui moment propice din istoria umana', prin care Dumnezeu 'reconfigureaza adevarurile dintotdeauna'- aspecte circumstantiate ale Adevarului eternin scopul ordonarii corespunzatoare a manifestarii universale.
Teodoru Ghiondea Lumea noastra apartine pe de-a-ntregul lui Dumnezeu; nu a existat niciodata o alta realitate actuala decat aceea a lui al-haqq.
Conform lui Ibn Arabi: 'o taina si mai inalta inca este aceea ca posibilitatile contingente raman (totdeauna) in starea lor principiala de non-manifestare.
Nu exista o alta realitate actuala in afara de cea a lui Dumnezeu'.
Asa cum fiinta individuala intalneste in mod obligatoriu pe Domnul sau in momentul mortii, la fel si adevarul unei lumi apare atunci cand aceasta lume se sfarseste.
Religia Pura nu este altceva decat cea a lui Dumnezeu: unde este, deci, supunerea? Cunoasterea este har, multumire si recunostinta; unde este, deci, obligatia legala? Creatia este reinnoita in orice clipa in asa fel incat Cel PreaInalt 'se succede' pe El-Insusi in starile trecatoare: unde este, deci, rasplata? Doctrina akbariana a Clipei finale reaminteste ca, in conformitate cu magistrala formula a Shaykhului Abd al-Wahid: 'Sfarsitul unei lumi nu este si nu poate fi niciodata decat sfarsitul unei iluzii'.
Formularea | Noua religie (aparuta spre finele ciclului uman actual |
---|---|
Islamul) abroga vechile traditii fara a le invalida, fara a le nega', mai mult, constituie pecetea si sinteza acestora | Deoarece fiecare traditie este o circumstantiere a |
Arabi | O taina si mai inalta inca este aceea ca posibilitatile contingente raman (totdeauna) in starea lor principiala de nonmanifestare |
Dumnezeu | Unde este deci supunerea |
El-insusi in starile trecatoare | Unde este deci rasplata |
Abd al-wahid | Sfarsitul unei lumi nu este si nu poate fi niciodata decat sfarsitul unei iluzii |
Herald Tribune, denumit adesea International Herald Tribune (IHT), a fost un ziar renumit cu o lungă istorie în furnizarea de știri internaționale.
A fost înființat inițial în 1887 ca ediția europeană a New York Herald de către James Gordon Bennett Jr.
De-a lungul anilor, a câștigat o reputație pentru raportarea aprofundată a afacerilor globale, afaceri, cultură și politică.
În 1967, The New York Times Company a achiziționat ziarul și l-a redenumit International Herald Tribune.
Sub acest nou nume, a continuat să servească drept o sursă principală de știri internaționale, adresându-se în primul rând unui public expatriat și cititorilor vorbitori de limbă engleză din afara Statelor Unite.
Ziarul era cunoscut pentru acoperirea cuprinzătoare a evenimentelor mondiale și pentru rețeaua sa de corespondenți de pe tot globul.
În 2013, The New York Times Company a redenumit International Herald Tribune ca The International New York Times, cu scopul de a-l alinia mai strâns cu ziarul său emblematic, The New York Times.
Această mișcare a reflectat importanța tot mai mare a platformelor digitale și dorința de a crea un brand global unificat.
În timp ce ediția tipărită a International Herald Tribune și-a încetat publicarea odată cu rebranding, prezența sa digitală a continuat sub numele de The International New York Times.
Această platformă digitală a oferit cititorilor din întreaga lume acces la aceeași jurnalism și analiză de înaltă calitate care au distins ziarul de peste un secol.
The International New York Times, la fel ca predecesorul său, și-a menținut angajamentul de a furniza rapoarte cu autoritate despre afaceri internaționale, afaceri, cultură și multe altele, asigurându-se că cititorii rămân informați despre evoluțiile de pe tot globul.