New York University Press Spreadable media: creating value and meaning in a networked culture, hardcover/henry jenkins
New York University Press

New York University Press Spreadable media: creating value and meaning in a networked culture, hardcover/henry jenkins

Vezi magazinul Elefant
  • 2 stele, bazat pe 1 voturi

Spreadable Media maps fundamental changes taking place in our contemporary media environment, a space where corporations no longer tightly control media distribution and many of us are directly involved in the circulation of content.

It contrasts -stickiness---aggregating attention in centralized places--with -spreadability---dispersing content widely through both formal and informal networks, some approved, many unauthorized.

Stickiness has been the measure of success in the broadcast era (and has been carried over to the online world), but -spreadability- describes the ways content travels through social media.

Following up on the hugely influential Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, this book challenges some of the prevailing metaphors and frameworks used to describe contemporary media, from biological metaphors like -memes- and -viral- to the concept of -Web 2.

0- and the popular notion of -influencers.

- Spreadable Media examines the nature of audience engagement, the environment of participation, the way appraisal creates value, and the transnational flows at the heart of these phenomena.

It delineates the elements that make content more spreadable and highlights emerging media business models built for a world of participatory circulation.

The book also explores the internal tensions companies face as they adapt to the new communication reality and argues for the need to shift from -hearing- to -listening- in corporate culture.

Drawing on examples from film, music, games, comics, television, transmedia storytelling, advertising, and public relations industries, among others--from both the U.

and around the world--the authors illustrate the contours of our current media environment.

They highlight the vexing questions content creators must tackle and the responsibilities we all face as citizens in a world where many of us regularly circulate media content.

Written for any and all of us who actively create and share media content, Spreadable.

  • 632.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

CultureWhere

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre New York University Press

New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).

Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.

În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.

Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.

NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.

Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.

Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.

Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.

În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.

Categorii New York University Press

Branduri society & social sciences

New York University Press Spreadable media: creating value and meaning in a networked culture, hardcover/henry jenkins

New York University Press Spreadable media: creating value and meaning in a networked culture, hardcover/henry jenkins

632.99 Lei