Teaching English to Second Language Learners in Academic Contexts: Reading, Writing, Listening, and Speaking provides the fundamental knowledge that ESL and EFL teachers need to teach the four language skills.
This foundational text, written by internationally renowned experts in the field, explains why skills-based teaching is at the heart of effective instruction in English for academic purposes (EAP) contexts.
Each of the four main sections of the book helps readers understand how each skill--reading, writing, listening, and speaking--works and explains what research has to say about successful skill performance.
Pedagogically focused chapters apply this information to principles for EAP curriculum design and to instructional activities and tasks adaptable in a wide range of language-learning contexts.
Options for assessment and the role of digital technologies are considered for each skill, and essential information on integrated-skill instruction is provided.
Moving from theory to practice, this teacher-friendly text is an essential resource for courses in TESOL programs, for in-service teacher-training seminars, and for practicing EAP teachers who want to upgrade their teaching abilities and knowledge bases.
About the Author: Jonathan M.
Newton is Associate Professor and Director of the MA TESOL program at Victoria University of Wellington, New Zealand.
Dana R.
Ferris is Professor of Writing and Associate Director of ESL at the University of California, Davis, USA.
Christine C.
Goh is Professor of Linguistics and Language Education at the National Institute of Education at Nanyang Technological University, Singapore.
William Grabe is Regents' Professor of Applied Linguistics at Northern Arizona University, USA.
Fredricka L.
Stoller is Professor of English and Applied Linguistics at Northern Arizona University, USA.
Larry Vandergrift was Professor Emeritus from the Official Languages and Bilingualism Institute at the University of Ottawa, Canada.
Contexts | Reading |
---|---|
Author | Jonathan |
Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.
Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.
Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.
Punctele cheie despre Routledge includ: 1.
Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.
Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.
Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.
Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.
Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.
Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.
Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.
Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.