This highly regarded teacher resource synthesizes the research base on word recognition and translates it into step-by-step instructional strategies, with special attention to students who are struggling.
Chapters follow the stages through which students progress as they work toward skilled reading of words.
Presented are practical, evidence-based techniques and activities that target letter- sound pairings, decoding and blending, sight words, multisyllabic words, and fluency.
Ideal for use in primary-grade classrooms, the book also offers specific guidance for working with older children who are having difficulties.
Reproducible assessment tools and word lists can be downloaded and printed in a convenient 8 1/2 x 11 size.
New to This Edition *Incorporates the latest research on word recognition and its connections to vocabulary, reading fluency, and comprehension.
*Chapter on morphological (meaning-based) instruction.
*Chapter on English language learners.
*Instructive Try This activities at the end of each chapter for teacher study groups and professional development.
About the Author: Rollanda E.
O'Connor, PhD, is Professor and Eady/Hendrick Endowed Chair in Learning Disabilities in the Graduate School of Education at the University of California, Riverside.
She taught reading in special and general education classrooms for many years.
O'Connor has conducted numerous reading intervention studies in general and special education settings, examined procedures to predict the students most likely to develop reading disabilities, and followed the reading progress of students who have received early intervention.
Her longitudinal studies of intervention and assessment led to the development of Ladders to Literacy, a collection of phonological and print awareness activities and scaffolding suggestions for children at risk for reading problems, and the Handbook of Reading Interventions , which describes evidence-based interventions for struggling readers in grades PreK-12.
Her current research includes exploring the effects of early, continuous intervention across the first 4 years of reading development and developing research-based interventions for students with reading difficulties in the intermediate and middle school grades.
Author | Rollanda |
---|
Guilford Publications este un editor independent de cărți, reviste și resurse digitale în domeniile psihologiei, sănătății mintale, educației și disciplinelor conexe.
Iată o prezentare generală a publicațiilor Guilford: Despre Guilford Publications: 1.
Prezentarea companiei: - Guilford Publications este o editura independenta de top, fondata in 1973 de Dr.
Seymour Weingarten.
Compania are sediul în New York City și este cunoscută pentru angajamentul său de a publica resurse de înaltă calitate, bazate pe dovezi pentru profesioniști, cercetători, educatori și studenți.
Domenii de interes: - Guilford Publications este specializată în psihologie, sănătate mintală, psihiatrie, asistență socială, consiliere, educație și domenii conexe.
Compania publică cărți, reviste și resurse digitale care acoperă o gamă largă de subiecte în cadrul acestor discipline.
Tipuri de publicații: - Cărți: Guilford publică cărți autorizate și inovatoare scrise de experți de top în psihologie și domenii conexe.
Subiectele includ psihologia clinică, terapia cognitiv-comportamentală (CBT), trauma, mindfulness, dezvoltarea copilului, neuropsihologia, psihologia educațională și multe altele.
- Reviste: Guilford publică mai multe reviste revizuite de colegi, cum ar fi „Psychotherapy Research”, „Journal of Infant, Child, and Adolescent Psychotherapy” și „Journal of Cognitive Psychotherapy”.
- Resurse digitale: Compania oferă resurse digitale, inclusiv cursuri online, instrumente de evaluare și cărți electronice, pentru a sprijini dezvoltarea profesională și cercetarea în sănătate mintală și educație.
Angajamentul față de calitate și inovație: - Guilford este cunoscut pentru procesul editorial riguros și angajamentul de a publica resurse practice bazate pe dovezi care contribuie la progresul cunoștințelor în psihologie și discipline conexe.
Compania acordă prioritate inovației și relevanței în publicațiile sale.
Public: - Publicul lui Guilford include psihologi, psihiatri, consilieri, asistenți sociali, educatori, cercetători, studenți absolvenți și alți profesioniști care lucrează în medii de sănătate mintală și educație.
Resursele companiei sunt valoroase atât pentru studii academice, cât și pentru aplicarea practică.
Acoperire globală: - Guilford Publications își distribuie cărțile și revistele la nivel internațional, ajungând la un public global de savanți, practicieni și studenți interesați de psihologie și domenii conexe.
Implicarea comunității: - Guilford se angajează activ cu comunitățile academice și profesionale prin conferințe, workshop-uri și colaborări cu instituții și organizații de top în psihologie și educație.
Concluzie: Guilford Publications este un editor respectat în domeniile psihologiei, sănătății mintale, educației și disciplinelor conexe, cunoscut pentru catalogul său cuprinzător de cărți, reviste și resurse digitale scrise de experți în domeniu.
Cu accent pe calitate, inovație și relevanță, Guilford contribuie în mod semnificativ la diseminarea cunoștințelor și a celor mai bune practici în psihologie și în domeniile conexe, servind ca o resursă de încredere pentru profesioniștii și savanții din întreaga lume.