A lavishly illustrated history and critical appraisal of The Builders Association, an award-winning intermedia performance company, with detailed accounts of its major productions.
This book begins with the building of a house, and the building of a company while building the house.
It expands to look at the ideas found in various rooms, some of which expanded into virtual space while they still were grounded in the lives of the artists in the house.
--from the preface by Marianne Weems The Builders Association, an award-winning intermedia performance company founded in 1994, develops its work in extended collaborations with artists and designers, working through performance, video, architecture, sound, and text to integrate live performance with other media.
Its work is not only cross-media but cross-genre--fiction and nonfiction, unorthodox retellings of classic tales and multimedia stagings of contemporary events.
This book offers a generously illustrated history and critical appraisal of The Builders Association, written by Shannon Jackson , a leading theater scholar, and Marianne Weems, the founder and artistic director of the company.
It also includes critical meditations from such artists and scholars as Elizabeth Diller, Pico Iyer, Saskia Sassen, Kate Valk, and many others.
Technological wizardry in the theater has a long history, going back to the deus ex machina of ancient Greek drama.
The Builders Association makes its technological dependence visible, putting backstage technologies center stage and presenting architectural assemblies of screens and bodies.
Jackson and Weems explore a series of major productions--from MASTER BUILDER (Ibsen by way of Gordon Matta-Clark) to SUPERVISION (an exploration of dataveillance) to HOUSE/DIVIDED (the foreclosure crisis juxtaposed with the Joads of Steinbeck's The Grapes of Wrath ).
Each work is described through a series of steps, including R&D, Operating Systems, Storyboard, and Rehearsal/Assembly.
The Builders Association not only traces the evolution of an intermedial aesthetic practice but also tells a story about how a group makes the risky decision to make art in the first place.
About author(s): Shannon Jackson is Associate Vice Chancellor of the Arts and Design and the Cyrus and Michelle Hadidi Professor at the University of California, Berkeley.
Her publications include Social Works: Performing Art, Supporting Publics .
Marianne Weems is Artistic Director of The Builders Association, a faculty member of Carnegie Mellon University's Integrative Design, Arts, and Technology Program, and coauthor of Art Matters: How the Culture Wars Changed America .
Author(s) | Shannon |
---|---|
Works | Performing |
Matters | How the |
MIT Press este o editură renumită academică și științifică afiliată la Massachusetts Institute of Technology (MIT).
Este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste în domeniile științei, tehnologiei, științelor sociale și artelor.
Iată aspectele cheie ale presei MIT: 1.
Editura academică: MIT Press publică o gamă largă de lucrări academice și academice, inclusiv manuale, monografii, lucrări de cercetare și materiale de referință.
Publicațiile lor acoperă discipline precum informatică, inginerie, economie, științe politice, filozofie, lingvistică, științe cognitive și multe altele.
Focalizare interdisciplinară: MIT Press pune accent pe cercetarea și colaborarea interdisciplinară, reflectând diversele interese și expertiză ale comunității MIT și ale comunității academice mai largi.
Multe publicații explorează intersecțiile dintre știință, tehnologie, societate și cultură.
Reviste și periodice: Pe lângă cărți, MIT Press publică mai multe reviste academice și periodice influente în domenii precum știința cognitivă, inteligența artificială, arhitectura, economia și științele informației.
Aceste reviste prezintă articole de cercetare revizuite de colegi și contribuie la discursul academic.
Inovație și tehnologie: Având în vedere afilierea sa cu MIT, presa se concentrează puternic pe publicarea de lucrări legate de inovare, tehnologie și cercetare de ultimă oră.
Aceasta include cărți despre tehnologii emergente, antreprenoriat, media digitală, robotică și durabilitate.
Inițiative cu acces deschis: MIT Press are inițiative pentru a promova publicarea cu acces deschis, făcând conținutul academic disponibil gratuit online pentru cercetători și public.
Acest angajament de acces deschis se aliniază cu misiunea MIT de a disemina cunoștințele și de a promova discursul academic.
Publicații de artă și design: MIT Press este cunoscută și pentru publicațiile sale în artă, arhitectură și design.
Aceste cărți explorează mișcările de artă contemporană, teoria arhitecturii, principiile de design și cultura vizuală.
Studii de mediu și durabilitate: MIT Press publică lucrări despre studii de mediu, schimbări climatice, durabilitate și probleme ecologice, reflectând angajamentul de a aborda provocările globale presante prin cercetare și educație.
Global Reach: MIT Press are o prezență globală și colaborează cu autori, savanți și instituții din întreaga lume pentru a publica lucrări inovatoare și de impact care contribuie la bursa academică și la discursul intelectual.
În general, MIT Press joacă un rol semnificativ în promovarea cunoștințelor în diverse discipline academice, încurajând colaborarea interdisciplinară și promovând comunicarea academică prin gama diversificată de publicații.
Publicațiile sale sunt apreciate de cercetători, educatori, studenți și profesioniști care caută perspective autoritare și de ultimă oră în domeniile lor respective.