Springer The delta model: reinventing your business strategy, hardcover/arnoldo c. hax
Springer

Springer The delta model: reinventing your business strategy, hardcover/arnoldo c. hax

Vezi magazinul Elefant
  • O stea, bazat pe 1 voturi

Description Strategy is the most central issue in management.

It has to do with defining the purpose of an organization, understanding the market in which it operates and the capabilities the firm possesses, and putting together a winning plan.

There are many influential frameworks to help managers undertake a systematic reflection on this issue.

The most dominant approaches are Michael Porter's Competitive Strategy and the Resource-Based View of the Firm, popularized by Gary Hamel and C.

Prahalad.

Arnoldo Hax argues there are fundamental drawbacks in the underlying hypotheses of these approaches in that they define strategy as a way to achieve sustainable competitive advantage.

This line of thinking could be extremely dangerous because it puts the competitor at the center and therefore anchors you in the past, establishes success as a way of beating your competitors, and this obsession often leads toward imitation and congruency.

The result is commoditization - which is the worst outcome that could possibly happen to a business.

The Delta Model is an extremely innovative view of strategy.

It abandons all of these assumptions and instead puts the customer at the center.

By doing that it allows us to be truly creative, separating ourselves from the herd in pursuit of a unique and differentiated customer value proposition.

Many years of intense research at MIT, supported by an extensive consulting practice, have resulted in development of powerful new concepts and practical tools to guide organizational leaders into a completely different way of looking at strategy, including a new way of doing customer segmentation and examining the competencies of the firm, with an emphasis on using the extended enterprise as a primary way of serving the customer.

This last concept means that we cannot play the game alone; that we need to establish a network among suppliers, the firm, the customers, and complementors - firms that are in the business of developing products and s.

  • 556.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre Springer

Springer este o companie de editură proeminentă la nivel mondial, specializată în literatura academică și științifică.

Fondată în 1842 la Berlin, Germania, Springer a crescut pentru a deveni unul dintre cei mai mari și mai respectați editori din lume, cu birouri și operațiuni în numeroase țări.

Springer publică o gamă largă de reviste academice, cărți, lucrări de referință și baze de date online care acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv știință, tehnologie, medicină, inginerie, matematică, umaniste, științe sociale și afaceri.

Catalogul extins al companiei include: 1.

Reviste: Springer publică mii de reviste academice evaluate de colegi care acoperă un spectru larg de discipline.

Aceste reviste prezintă articole de cercetare originale, recenzii și contribuții academice din partea experților în domeniile lor respective.

Cărți: Springer publică o selecție diversă de cărți, inclusiv manuale, monografii, lucrări de referință și titluri profesionale.

Aceste cărți acoperă o gamă largă de subiecte și se adresează cercetătorilor, studenților, profesioniștilor și practicienilor.

Lucrări de referință: Springer produce lucrări de referință cu autoritate, cum ar fi enciclopedii, manuale, dicționare și atlase, care oferă o acoperire cuprinzătoare a unor subiecte și discipline specifice.

Baze de date online: Springer oferă baze de date și platforme online care oferă acces la vasta sa colecție de conținut academic.

Aceste platforme permit utilizatorilor să caute, să răsfoiască și să acceseze literatură academică, reviste, cărți și materiale de referință.

Springer este cunoscut pentru angajamentul său față de calitate, integritate și inovație în publicarea academică.

Compania lucrează îndeaproape cu autori, editori, recenzori și instituții academice pentru a asigura cele mai înalte standarde de excelență și rigoare academică în publicațiile sale.

Prin urmare, Springer este considerată pe scară largă ca o sursă de încredere de informații academice și o resursă valoroasă pentru cercetători, studenți și profesioniști din întreaga lume.

Categorii Springer

Branduri economics

Springer The delta model: reinventing your business strategy, hardcover/arnoldo c. hax

Springer The delta model: reinventing your business strategy, hardcover/arnoldo c. hax

556.99 Lei