Simon & Schuster The dorito effect: the surprising new truth about food and flavor, paperback/mark schatzker
Simon & Schuster

Simon & Schuster The dorito effect: the surprising new truth about food and flavor, paperback/mark schatzker

Vezi magazinul Elefant
  • 3 stele, bazat pe 1 voturi

A lively argument from an award-winning journalist proving that the key to reversing America's health crisis lies in the overlooked link between nutrition and flavor: The Dorito Effect is one of the most important health and food books I have read (Dr.

David B.

Agus, New York Times bestselling author).

We are in the grip of a food crisis.

Obesity has become a leading cause of preventable death, after only smoking.

For nearly half a century we've been trying to pin the blame somewhere--fat, carbs, sugar, wheat, high-fructose corn syrup.

But that search has been in vain, because the food problem that's killing us is not a nutrient problem.

It's a behavioral problem, and it's caused by the changing flavor of the food we eat.

Ever since the 1940s, with the rise of industrialized food production, we have been gradually leeching the taste out of what we grow.

Simultaneously, we have taken great leaps forward in technology, creating a flavor industry, worth billions annually, in an attempt to put back the tastes we've engineered out of our food.

The result is a national cuisine that increasingly resembles the paragon of flavor manipulation: Doritos.

As food--all food--becomes increasingly bland, we dress it up with calories and flavor chemicals to make it delicious again.

We have rewired our palates and our brains, and the results are making us sick and killing us.

With in-depth historical and scientific research, The Dorito Effect casts the food crisis in a fascinating new light, weaving an enthralling tale of how we got to this point and where we are headed.

We've been telling ourselves that our addiction to flavor is the problem, but it is actually the solution.

We are on the cusp of a new revolution in agriculture that will allow us to eat healthier and live longer by enjoying flavor the way nature intended.

  • 69.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

FlavorThe
The result is a national cuisine that increasingly resembles the paragon of flavor manipulationDoritos

Magazine foreign books

Clientii au cumparat si

Despre Simon & Schuster

Simon & Schuster este o companie de editură americană care a fost fondată în 1924 de Richard L.

Simon și M.

Lincoln Schuster.

A crescut pentru a deveni una dintre marile edituri din Statele Unite.

Simon & Schuster este cunoscut pentru publicarea unei game variate de cărți, inclusiv ficțiune, non-ficțiune și literatură pentru copii.

Puncte cheie despre Simon & Schuster: 1.

Categorii de cărți: Simon & Schuster publică cărți din diverse genuri, inclusiv ficțiune literară, ficțiune populară, non-ficțiune, memorii, biografii, autoajutorare, istorie și cărți pentru copii.

Amprints: Compania are mai multe amprente, fiecare axându-se pe anumite genuri sau tipuri de cărți.

Printre amprentele notabile se numără Simon & Schuster Books for Young Readers, Scribner, Atria Books, Gallery Books și multe altele.

Autori cu cele mai bune vânzări: Simon & Schuster a publicat lucrări ale numeroșilor autori apreciați și bine vânduți, inclusiv Stephen King, Dan Brown, Doris Kearns Goodwin, Bob Woodward și mulți alții.

Literatura pentru copii: Simon & Schuster este un editor important de cărți pentru copii, variind de la cărți ilustrate la ficțiune pentru tineri.

Au publicat lucrări ale unor autori și ilustratori cunoscuți.

Editura educațională: Pe lângă cărțile de comerț, Simon & Schuster este implicat în publicarea educațională, oferind manuale și materiale de învățare pentru diferite niveluri de educație.

Acoperire globală: În timp ce se află în Statele Unite, cărțile lui Simon & Schuster sunt distribuite la nivel internațional, iar compania are o acoperire globală.

Achiziții: Simon & Schuster a fost implicat în fuziuni și achiziții de-a lungul anilor.

În special, a devenit parte a ViacomCBS, dar de la ultima mea actualizare a cunoștințelor din ianuarie 2022, au existat discuții despre compania care a fost achiziționată de Penguin Random House.

Categorii Simon & Schuster

Branduri carte straina

Simon & Schuster The dorito effect: the surprising new truth about food and flavor, paperback/mark schatzker

Simon & Schuster The dorito effect: the surprising new truth about food and flavor, paperback/mark schatzker

69.99 Lei