When Vladimir Nabokov was up for a chair in literature at Harvard, the linguist Roman Jakobson protested: What's next? Shall we appoint elephants to teach zoology? That anecdote, with which D.
Myers begins The Elephants Teach, perfectly frames the issues this book tackles.
Myers explores more than a century of debate over how writing should be taught and whether it can or should be taught in a classroom at all.
Along the way, he incorporates insights from a host of poets and teachers, including Henry Wadsworth Longfellow, Ralph Waldo Emerson, Robert Frost, John Berryman, John Dewey, Lionel Trilling, Robert Lowell, Ezra Pound, and Saul Bellow.
And from his exhaustive research, Myers extracts relevant background information on nineteenth-century educational theory; shifts in technology, publishing, and marketing; the growth of critical theory in this country; and the politics of higher education.
While he shows how creative writing has become a machine for creating more creative writing programs, Myers also suggests that its history supplies a precedent for something different--a way for creativity and criticism, poetry and scholarship, to join together to produce not just writing programs but good writers.
Updated with fresh commentary on what's happened to creative writing in the academy since the first edition was published ten years ago, The Elephants Teach will be indispensable for students and teachers of writing, literature, and literary history.
About the Author: D.
Myers is associate professor of English at Texas A&M University.
He is coeditor of the anthology Unrelenting Readers: The New Poet-Critics.
Protested | Whats next |
---|---|
Author | D |
Readers | The |
University of Chicago Press este brațul de publicare al Universității din Chicago, una dintre cele mai importante instituții academice din Statele Unite.
Fondată în 1891, University of Chicago Press este renumită pentru angajamentul său de a publica lucrări academice de înaltă calitate într-o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale și științe fizice.
University of Chicago Press publică cărți, reviste și conținut digital care contribuie la discursul academic, promovează cunoștințele și promovează cercetarea intelectuală.
Catalogul său include lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, care acoperă subiecte precum istorie, literatură, filozofie, sociologie, economie, științe politice, antropologie și multe altele.
Una dintre trăsăturile distinctive ale University of Chicago Press este dedicarea acesteia față de standardele editoriale riguroase și procesele de evaluare inter pares.
Presa își menține reputația de a publica lucrări de autoritate și influente care sunt supuse unei verificări amănunțite de către experți în domeniile relevante.
Pe lângă programul său de publicare academică, University of Chicago Press publică și cărți pentru cititori generali, inclusiv titluri comerciale în domenii precum biografie, memorii, studii culturale și afaceri curente.
Aceste cărți se bazează adesea pe expertiza facultății de la Universitatea din Chicago și reflectă angajamentul universității de a se implica cu un discurs public mai larg.
În plus, University of Chicago Press este cunoscută pentru prestigioasele sale reviste academice, inclusiv publicații emblematice precum „The Journal of Political Economy”, „The American Historical Review” și „The Journal of Modern History”, printre altele.
Aceste reviste sunt respectate pentru rigoarea și influența lor academică în disciplinele lor respective.
În general, University of Chicago Press joacă un rol vital în diseminarea cercetării academice, încurajând schimburile intelectuale și contribuind la progresul cunoștințelor atât în mediul academic, cât și în societatea mai largă.