Description Best known for powerful 1950s melodramas like All That Heaven Allows, Written on the Wind, The Tarnished Angels, and Imitation of Life, Douglas Sirk (1897-1987) brought to all his work a distinctive style that led to his reputation as one of twentieth-century film's great directors.
Sirk worked in Europe during the 1930s, mainly for Germany's UFA studios, and then in America in the 1940s and '50s.
The Films of Douglas Sirk: Exquisite Ironies and Magnificent Obsessions provides an overview of his entire career, including Sirk's work on musicals, comedies, thrillers, war movies, and westerns.
One of the great ironists of the cinema, Sirk believed rules were there to be broken.
Whether defying the decrees of Nazi authorities trying to turn film into propaganda or arguing with studios that insisted characters' problems should always be solved and that endings should always restore order, what Sirk called emergency exits for audiences, Sirk always fought for his vision.
Offering fresh insights into all of the director's films and situating them in the culture of their times, critic Tom Ryan also incorporates extensive interview material drawn from a variety of sources, including his own conversations with the director.
Furthermore, his enlightening study undertakes a detailed reconsideration of the generally overlooked novels and plays that served as sources for Sirk's films, as well as providing a critical survey of previous Sirk commentary, from the time of the director's rediscovery in the late 1960s up to the present day.
About the Author Tom Ryan was the film critic for the Sunday Age and has been a regular contributor to the arts pages of the Age and the Australian for three decades in addition to publishing in Lumiere, Cinema Papers, Movie, Positif, Film Comment, and Senses of Cinema.
His previous books are Baz Luhrmann: Interviews and Fred Schepisi: Interviews, both published by University Press of Mississippi.
Sirk | Exquisite |
---|---|
Luhrmann | Interviews and |
Schepisi | Interviews both published by |
University Press of Mississippi (UPM) este o editură academică cu sediul în Jackson, Mississippi.
Înființată în 1970, UPM este afiliată celor opt universități de stat din Mississippi și este dedicată promovării burselor și promovării înțelegerii culturale prin publicarea de cărți academice, reviste și resurse digitale.
UPM publică lucrări într-o gamă largă de discipline, cu un accent deosebit pe științe umaniste, științe sociale și arte.
Catalogul său include cărți din domenii precum literatură, istorie, antropologie, sociologie, istoria artei, studii cinematografice, muzicologie și studii sudice, printre altele.
Una dintre misiunile principale ale UPM este de a evidenția și sărbători moștenirea culturală diversă a sudului Americii.
Presa este cunoscută pentru accent puternic pe literatura, istoria și cultura sudice, publicând lucrări care explorează tradițiile bogate ale regiunii, istoria complexă și problemele contemporane.
Pe lângă concentrarea pe studiile sudice, UPM publică, de asemenea, lucrări academice care abordează subiecte naționale și internaționale mai largi.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează înțelegerea interculturală, aducând contribuții semnificative la diferite domenii de cercetare și studiu.
UPM se angajează să mențină standarde editoriale și academice înalte, asigurându-se că publicațiile sale sunt supuse unei evaluări riguroase de către colegi și a unui control academic.
Presa se mândrește, de asemenea, cu angajamentul său față de diversitate, echitate și incluziune, străduindu-se să amplifice vocile și perspectivele subreprezentate în programul său de publicare.
În general, University Press of Mississippi joacă un rol vital în promovarea burselor, promovarea schimbului intelectual și conservarea moștenirii culturale.
Publicațiile sale contribuie la o înțelegere mai profundă a Sudului Americii și a lumii în general, îmbogățind discursul academic și încurajând aprecierea pentru științele umaniste și sociale.