New York University Press The gender and consumer culture reader, paperback/jennifer r. scanlon
New York University Press

New York University Press The gender and consumer culture reader, paperback/jennifer r. scanlon

Vezi magazinul Elefant
  • O stea, bazat pe 1 voturi

What is the relationship between gender and consumerism? Jennifer Scanlon gathers a collection of readings and archival materials to explore the multiple and contradictory ways in which women and men consume.

Interdisciplinary and cross-cultural in scope, The Gender and Consumer Culture Reader introduces the reader to some of the most compelling issues and arguments in this growing field of study.

In questioning traditional ways of analyzing the relationships between gender and consumer culture, these essays analyze the liberatory and oppressive nature of consumer culture in both historical and contemporary contexts.

The scholars gathered here look at the gendered relationship between the home and consumer culture, individual and group identity through purchasing, the supply side of consumer culture, and the ways in which consumers embrace, resist, and manipulate the messages and the activities of consumer culture.

Topics range from white middle-class female shoplifters to the gendered depiction of Native Americans in nineteenth-century advertising, from gay men's acquisition of domestic space in early twentieth-century New York to black and Latino men's cultural resistance through dress.

Archival materials link the essays in each section, creating a further historical context, and providing a connection between the readings and larger questions and issues currently being debated about gender and consumer culture.

Contributors: Andrew Heinze, Erika Rappaport, George Chauncey, Steven M.

Gelber, Jeffrey Steele, Ann Mc Clintock, Robert E.

Weems, Jr.

, Lillian Faderman, Malcolm Gladwell, Jennifer Scanlon, Lizabeth Cohen, Jane Bryce, Susan J.

Douglas, Kenon Breazeale, Kathy Peiss, Elaine S.

Abelson, Natasha B.

Barnes, Danae Clark, Stuart Cosgrove.

  • 183.99 Lei
Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

ContributorsAndrew

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre New York University Press

New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).

Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.

În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.

Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.

NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.

Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.

Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.

Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.

În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.

Categorii New York University Press

Branduri society & social sciences

New York University Press The gender and consumer culture reader, paperback/jennifer r. scanlon

New York University Press The gender and consumer culture reader, paperback/jennifer r. scanlon

183.99 Lei