Description Essence magazine is the most popular, well respected, and largest circulated black women's magazine in history.
Largely unknown is the remarkable story of what it took to earn that distinction.
The Man from Essence depicts with candor and insight how Edward Lewis, CEO and publisher of Essence, started a magazine with three black men who would transform the lives of millions of black American women and alter the American marketplace.
Throughout Essence's storied history, Ed Lewis remained the cool and constant presence, a quiet-talking corporate captain and business strategist who prevailed against the odds and the naysayers.
He would emerge to become the last man standing--the only partner to survive the battles that raged before the magazine was sold to Time, Inc.
in the largest buyout of a black-owned publication by the world's largest publishing company.
By the time Lewis did the deal with Time, the little magazine that limped from the starting gate in 1970 with a national circulation of 50, 000, had grown into a powerhouse with a readership of eight million.
The story of Essence is ultimately the story of American business, black style.
From constant battles with a racist advertising community to hostile takeover attempts, warring partners packing heat, mass firings, and mass defections--all of which revealed inherent challenges in running a black business--the saga is as riveting as any thriller.
In this engaging business memoir, Ed Lewis tells the inspiring story of how his own rise from humble South Bronx beginnings to media titan was shaped by the black women and men in his life.
This in turn helped shape a magazine that has changed the face of American media.
Atria Books este o amprentă editorială proeminentă sub Simon & Schuster, una dintre cele mai mari companii de editură din Statele Unite.
Atria Books a fost înființată în 2002 și de atunci a devenit cunoscută pentru publicarea unei game variate de titluri de ficțiune și non-ficțiune din diverse genuri, inclusiv ficțiune literară, ficțiune comercială, memorii, autoajutorare și cărți de stil de viață.
Atria Books publică lucrări atât ale autorilor debutanți, cât și ale autorilor consacrați, cu scopul de a aduce povestiri convingătoare și care provoacă gândirea cititorilor din întreaga lume.
Amprenta se angajează să încurajeze creativitatea, diversitatea și inovația în literatură și adesea susține autorii care depășesc limitele și explorează noi perspective.
Unii autori notabili publicati de Atria Books includ: 1.
Colleen Hoover, autoare de bestselleruri de romantism și ficțiune pentru tineri.
Jennifer Weiner, autoare de bestselleruri cunoscută pentru romanele ei contemporane de ficțiune pentru femei.
Lisa Genova, autoare de bestselleruri de romane care explorează tulburările neurologice și rezistența umană.
Mitch Albom, autor de bestselleruri de povești inspiraționale și pline de căldură.
Rhonda Byrne, autoarea bestseller-urilor de cărți de auto-ajutorare și dezvoltare personală.
Atria Books este cunoscută pentru excelența editorială, expertiza în marketing și angajamentul de a-și susține autorii pe tot parcursul procesului de publicare.
Amprenta continuă să publice o gamă largă de titluri convingătoare și captivante, care rezonează cu cititorii din diferite categorii demografice și interese.