Stereotypical descriptions showcase West Germany as an economic miracle or cast it in the narrow terms of Cold War politics.
Such depictions neglect how material hardship preceded success and how a fascist past and communist sibling complicated the country's image as a bastion of democracy.
Even more disappointing, they brush over a rich and variegated cultural history.
That history is told here by leading scholars of German history, literature, and film in what is destined to become the volume on postwar West German culture and society.
In it, we read about the lives of real people--from German children fathered by black Occupation soldiers to communist activists, from surviving Jews to Turkish guest workers, from young hoodlums to middle-class mothers.
We learn how they experienced and represented the institutions and social forces that shaped their lives and defined the wider culture.
We see how two generations of West Germans came to terms not only with war guilt, division from East Germany, and the Angst of nuclear threat, but also with changing gender relations, the Americanization of popular culture, and the rise of conspicuous consumption.
Individually, these essays peer into fascinating, overlooked corners of German life.
Together, they tell what it really meant to live in West Germany in the 1950s and 1960s.
In addition to the editor, the contributors are Volker R.
Berghahn, Frank Biess, Heide Fehrenbach, Michael Geyer, Elizabeth Heineman, Ulrich Herbert, Maria H hn, Karin Hunn, Kaspar Maase, Richard Mc Cormick, Robert G.
Moeller, Lutz Niethammer, Uta G.
Poiger, Diethelm Prowe, Frank Stern, Arnold Sywottek, Frank Trommler, Eric D.
Weitz, Juliane Wetzel, and Dorothee Wierling.
About the Author Hanna Schissler teaches modern German history at the University of Hannover and is as enior reserach fellow at the Georg Eckert Institute in Braunschweig.
She is the author of National Identity and Perceptions of the Past and other books.
Princeton University Press (PUP) este o editură academică renumită asociată cu Universitatea Princeton.
Iată câteva puncte cheie despre Princeton University Press: 1.
Fondator: Princeton University Press a fost fondată în 1905.
Este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite.
Afiliere: Princeton University Press este afiliată la Universitatea Princeton, dar operează ca o entitate separată, nonprofit.
Primește sprijin din partea universității, dar funcționează independent în deciziile și operațiunile sale editoriale.
Editura academică: Presa este specializată în publicarea de lucrări academice și academice, inclusiv cărți, reviste și produse digitale.
Acesta acoperă o gamă largă de discipline, inclusiv științe umaniste, științe sociale, științe ale naturii și matematică.
Acoperire globală: Princeton University Press are o prezență globală, iar publicațiile sale sunt distribuite la nivel internațional.
Lucrările sale academice contribuie la cercetarea academică și la discursul intelectual la scară globală.
Publicații de înaltă calitate: Presa este cunoscută pentru producerea de publicații de înaltă calitate, inclusiv monografii, manuale, lucrări de referință și lucrări de cercetare.
Multe dintre publicațiile sale sunt considerate cu autoritate în domeniile lor respective.
Reviste: Pe lângă cărți, Princeton University Press publică reviste academice care acoperă diverse discipline academice.
Autori de seamă: Presa a publicat lucrări ale numeroși autori și savanți de seamă.
Publicațiile sale sunt adesea recunoscute pentru rigoarea lor academică și contribuția la dezvoltarea cunoștințelor.
Implicarea publicului: În timp ce se concentrează principal pe publicarea academică, Princeton University Press se implică și cu publicul larg prin intermediul inițiativelor educaționale și de informare.
Presa își propune să facă cunoștințele academice accesibile unui public mai larg.
Inițiative digitale: La fel ca mulți editori academici, Princeton University Press a îmbrățișat tehnologiile digitale.
Oferă ediții digitale ale cărților sale și explorează modalități inovatoare de diseminare a conținutului academic în era digitală.