The Power of the In-Between: Intermediality as a Tool for Aesthetic Analysis and Critical Reflection gathers fourteen individual case studies where intermedial issues--issues concerning that which takes place in between media--are explored in relation to a range of different cultural objects and contexts, different methodological approaches, and different disciplinary perspectives.
The cases investigate the intermediality of such manifold objects and phenomena as contemporary installation art, twentieth-century geography books, renaissance sculpture, media theory, and public architecture of the 1970s.
They also bring together scholars from the disciplines of art history, comparative literature, theatre studies, musicology, and the history of ideas.
Starting out from an inclusive understanding of intermediality as relations between media conventionally perceived as different, each author specifies and investigates intermediality in their own particular case; that is, each examines how it is inflected by particular objects, methods, and research questions.
Intermediality thus serves both as a concept employed to cover an inclusive range of cultural objects, cultural contexts, methodological approaches, and so on, and as a concept to be modelled out by the particular cases it is brought to bear on.
Rather than merely applying a predefined concept, the objectives are experimental.
The authors explore the concept of intermediality as a malleable tool of research.
This volume further makes a point of transgressing the divide between media history and semiotically and/or aesthetically oriented intermedial studies.
The former concerns the specificity of media technologies and media interrelations in socially, politically, and epistemologically defined space and time, and the latter targets formal considerations of media objects and its various meaning-making elements.
These two conventionally separated fields of research are integrated in order to produce a richer under.
Sony Corp.
se angajează în dezvoltarea, proiectarea, fabricarea și vânzarea de echipamente electronice, instrumente, dispozitive, console de jocuri și software pentru consumatori, profesioniști și piețe industriale.
Funcționează prin următoarele segmente: servicii de jocuri și rețea, muzică, imagini, divertisment și sunet la domiciliu, produse și soluții pentru imagini, comunicații mobile, semiconductori, servicii financiare și toți ceilalți.
Segmentul Jocuri și servicii de rețea se ocupă de mașini de jocuri, software și servicii de rețea.
Segmentul Muzică produce și publică muzică și oferă platforme media de imagine.
Segmentul Pictures se ocupă de producția de filme, crearea de programe de televiziune și rețelele media.
Segmentul Home Entertainment și Sound oferă televizoare LCD, audio acasă, playere și recordere Blu-ray Disc și dispozitive audio portabile pe bază de memorie.
Segmentul de produse și soluții pentru imagistică oferă produse de imagistică digitală, soluții profesionale și produse medicale.
Segmentul de comunicații mobile se ocupă de companii de telefoane mobile și servicii de internet.
Segmentul Semiconductori oferă senzori de imagine și module de cameră.
Segmentul Servicii financiare gestionează operațiunile de asigurări de viață și asigurări generale și activitatea bancară.
Segmentul „Toate celelalte” include afaceri cu calculatoare personale (PC), discuri Blu-ray de peste mări, producție de DVD și CD-uri și afaceri cu baterii.
Compania a fost fondată de Akio Morita și Masaru Ibuka la 7 mai 1946 și are sediul central în Tokyo, Japonia.
In-between | Intermediality as a |
---|---|
Functioneaza prin urmatoarele segmente | Servicii de jocuri si retea muzica imagini divertisment si sunet la domiciliu produse si solutii pentru imagini comunicatii mobile semiconductori servicii financiare si toti ceilalti |