How being nice in school and university settings works to reinforce racialized, gendered, and (dis)ability-related inequities in education and society Being nice is difficult to critique.
Niceness is almost always portrayed and felt as a positive quality.
In schools, nice teachers are popular among students, parents, and administrators.
And yet Niceness, as a distinct set of practices and discourses, is not actually good for individuals, institutions, or communities because of the way it maintains and reinforces educational inequity.
In The Price of Nice , an interdisciplinary group of scholars explores Niceness in educational spaces from elementary schools through higher education to highlight how this seemingly benign quality reinforces structural inequalities.
Grounded in data, personal narrative, and theory, the chapters show that Niceness, as a raced, gendered, and classed set of behaviors, functions both as a shield to save educators from having to do the hard work of dismantling inequity and as a disciplining agent for those who attempt or even consider disrupting structures and ideologies of dominance.
Contributors: Sarah Abuwandi, Arizona State U; Colin Ben, U of Utah; Nicholas Bustamante, Arizona State U; Aidan/Amanda J.
Charles, Northern Arizona U; Jeremiah Chin, Arizona State U; Sally Campbell Galman, U of Massachusetts; Frederick Gooding Jr.
, Texas Christian U; Deirdre Judge, Tufts U; Katie A.
Lazdowski; Rom n Liera, U of Southern California; Sylvia Mac, U of La Verne; Lindsey Malcolm-Piqueux, California Institute of Technology; Giselle Martinez Negrette, U of Wisconsin-Madison; Amber Poleviyuma, Arizona State U; Alexus Richmond, Arizona State U; Frances J.
Riemer, Northern Arizona U; Jessica Sierk, St.
Lawrence U; Bailey B.
Smolarek, U of Wisconsin-Madison; Jessica Solyom, Arizona State U; Megan Tom, Arizona State U; Sabina Vaught, U of Oklahoma; Cynthia Diana Villarreal, U of Southern California; Kristine T.
Weatherston, Temple U; Joseph C.
Wegwert, Northern Arizona U; Marguerite Anne Fillion Wilson, Binghamton U; Jia-Hui Stefanie Wong, Trinity College; Denise Gray Yull, Binghamton U.
About the Author Angelina E.
Castagno is professor of Educational Leadership and Foundations at Northern Arizona University.
She is author of Educated in Whiteness: Good Intentions and Diversity in Schools (Minnesota, 2014) and coeditor of The Anthropology of Education Policy: Ethnographic Inquiries into Policy as Sociocultural Process .
Contributors | Sarah |
---|---|
Whiteness | Good |
Policy | Ethnographic |
University of Minnesota Press este un renumit editor academic afiliat cu Universitatea din Minnesota.
Fondată în 1925, s-a impus ca un editor principal de lucrări academice, inclusiv cărți și reviste, într-o gamă largă de discipline.
Presa publică lucrări în domenii precum studii culturale, antropologie, istorie, sociologie, studii de mediu, critică literară și multe altele.
Este deosebit de cunoscut pentru contribuțiile sale la domenii precum studiile indigene, studiile americane și teoria critică.
Pe lângă monografiile academice, University of Minnesota Press publică, de asemenea, o gamă variată de lucrări non-ficțiune, destinate cititorilor generali interesați de subiecte precum istoria regională, justiția socială și problemele culturale contemporane.
Una dintre trăsăturile distinctive ale University of Minnesota Press este angajamentul său de a publica lucrări care contestă înțelepciunea convențională, depășesc limitele disciplinare și se implică în probleme sociale și intelectuale presante.
Presa este cunoscută pentru procesul riguros de evaluare inter pares și pentru dedicarea de a promova voci și perspective diverse în mediul academic și nu numai.
Prin publicațiile sale, University of Minnesota Press contribuie la progresul cunoștințelor și înțelegerii în științe umaniste, științe sociale și nu numai, făcându-l o instituție vitală în peisajul publicării academice.