Contributor(s):Author: Catherine Y.
Kim Author: Daniel J.
Losen Author: Damon T.
Hewitt The school-to-prison pipeline is an emerging trend that pushes large numbers of at-risk youth--particularly children of color--out of classrooms and into the juvenile justice system.
The policies and practices that contribute to this trend can be seen as a pipeline with many entry points, from under-resourced K-12 public schools, to the over-use of zero-tolerance suspensions and expulsions and to the explosion of policing and arrests in public schools.
The confluence of these practices threatens to prepare an entire generation of children for a future of incarceration.
In this comprehensive study of the relationship between American law and the school-to-prison pipeline, co-authors Catherine Y.
Kim, Daniel J.
Losen, and Damon T.
Hewitt analyze the current state of the law for each entry point on the pipeline and propose legal theories and remedies to challenge them.
Using specific state-based examples and case studies, the authors assert that law can be an effective weapon in the struggle to reduce the number of children caught in the pipeline, address the devastating consequences of the pipeline on families and communities, and ensure that our public schools and juvenile justice system further the goals for which they were created: to provide meaningful, safe opportunities for all the nation's children.
Contributor(s) | Authorcatherine |
---|---|
Author | Daniel Damon |
Using specific state-based examples and case studies, the authors assert that law can be an effective weapon in the struggle to reduce the number of children caught in the pipeline, address the devastating consequences of the pipeline on families and communities, and ensure that our public schools and juvenile justice system further the goals for which they were created | To provide meaningful safe opportunities for all the nations children |
New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).
Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.
În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.
Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.
NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.
Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.
Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.
Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.
În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.