A powerful and challenging look at what success and belonging mean in America through the eyes of Latino high schoolers.
This book challenges dominant representations of the so-called American Dream, those patriotic narratives that focus on personal achievement as the way to become an American.
This narrative misaligns with the lived experience of many first- and second-generation Latino immigrant youth who thrive because of the nurture of their loved ones.
A story of social reproduction and change, The Succeeders illustrates how ideological struggles over who belongs in this country, who is valuable, and who is an American are worked out by young people through their ordinary acts of striving in school and caring for friends and family.
In this eye-opening book, Andrea Flores examines how ideological struggles over who belongs in this country, who is valued, and who is considered to be an American are worked out by young people through ordinary acts of striving in school and caring for friends and family.
Through examining the experiences of everyday Latino high school students--some undocumented, some citizens, and some from families with mixed immigration status--Flores traces how these youth, in the college-access program Succeeders, leverage educational success toward national belonging for themselves and their families, friends, and communities.
These young people come to redefine what it means to belong in the United States by both conforming to and contesting the myth of the American Dream rooted in individual betterment.
Their efforts demonstrate that meaningful national belonging can be based in our actions of caring for others.
Ultimately, The Succeeders emphasizes the vital role that immigrants play in strengthening the social fabric of society, helping communities everywhere to thrive.
About author(s): Andrea Flores is an anthropologist and Assistant Professor of Education at Brown University.
Her work has been published in leading anthropology journals, including American Ethnologist , American Anthropologist , and Anthropology and Education Quarterly .
Author(s) | Andrea |
---|
University of California Press (UC Press) este brațul de publicare al sistemului Universității din California.
Iată o prezentare generală: 1.
Istoric: UC Press a fost fondată în 1893 și este una dintre cele mai mari prese universitare din Statele Unite.
Are sediul în Oakland, California, cu birouri în Los Angeles și Londra.
Domeniul de aplicare: UC Press publică cărți academice, reviste și proiecte digitale într-o gamă largă de discipline, inclusiv istorie, antropologie, sociologie, literatură, științe politice, studii de mediu și multe altele.
Publicațiile sale cuprind atât cercetări academice, cât și subiecte de interes general.
Excelență academică: UC Press este cunoscută pentru angajamentul său față de rigoarea academică și inovația intelectuală.
Publicațiile sale sunt supuse unui proces riguros de evaluare inter pares pentru a asigura calitatea, acuratețea și contribuția lor la bursă.
Diversitate și incluziune: UC Press este dedicată publicării de lucrări ale unor autori din medii și perspective diverse.
Acesta caută să amplifice vocile marginalizate și să promoveze studiile incluzive.
Inițiative digitale: Pe lângă publicațiile tipărite tradiționale, UC Press a îmbrățișat publicarea și tehnologia digitală.
Oferă cărți electronice, ediții digitale și platforme online pentru a îmbunătăți accesibilitatea și a ajunge la un public mai larg.
Impactul global: În timp ce se află în California, UC Press are o acoperire globală, cu publicații distribuite și citite în întreaga lume.
Misiunea sa este de a disemina cunoștințele și de a avansa înțelegerea la scară globală.
În general, UC Press joacă un rol vital în promovarea discursului academic, promovarea schimbului intelectual și contribuția la peisajul academic și cultural.
Publicațiile sale sunt foarte apreciate pentru calitatea, relevanța și impactul lor în diferite domenii de studiu.