„A incerca experienta reintoarcerii catre firescul ce a fost inainte, adica o recuperare in registru postmodernist, o «spartura» in cuirasa metatextului, spre o reevaluare a resurselor poetice, o revigorare naturala, fara acea automacerare sisifica, a te elibera de capcanele pe care ti le-ai intins singur in desisul textului, a evada din «ingradire» zidindu-ti alta «casa» a poeziei, iata «directia» derulata constient de Rodica Braga, cu o implicare tonifianta […].
Contributia poetica a Rodicai Braga in aceasta carte este fundamentala, intrucat «intrarile» ei (s-ar putea scrie un studiu aparte despre organizarea muzicala programatica a acestui Commentarius perpetuus.
, «organizare» ce ar pune in evidenta mai exact principiul tonal care sta la baza intregii constructii poetice) umplu material un spatiu rarefiat de eul autoscopic al lui Mircea Ivanescu…”.
- Marin Mincu„Rodica Braga este o scriitoare deplina, cu acces egal la mai multe modalitati ale expresiei literare.
[…] Poemele cresc paralel cu proza invaluie concentric acelasi miez tare al analizei: trecerea.
Proza vibreaza nu de putíne ori poematic, iar poemele au o poveste discreta in fundal.
[…] Poezia Rodicai Braga are un timbru propriu, modulat volum dupa volum, cu un elegant echilibru intre cantecul inalt-reflexiv al modernitatii si frangerile de ritm ale postmodernitatii dezvrajite”.
- Irina Patras„Rodica Braga scrie o literatura oarecum speciala, cu sonoritati dramatice vatuite, cu vibratii de afectivitate […] ce se practica putin la noi si pe care am numi-o, imprumutand termenii muzicali, de camera.
O poezie de interior, dar un interior al fiintei, al sufletului ce reverbereaza in sine, profund, la zgomotul tumultuos din afara, capabila a inregistra, cu finete, insa cu finetea unui seismograf sentimental, seismele produse in omenescul vital de scurgerea implacabila a timpului.
Constantin Cublesan.
Analizei | Trecerea |
---|