Independently Published Unity from zero to proficiency (intermediate): a step-by-step guide to coding your first fps in c# with unity. [third edition], paperback/patrick felicia
Independently Published

Independently Published Unity from zero to proficiency (intermediate): a step-by-step guide to coding your first fps in c# with unity. [third edition], paperback/patrick felicia

Vezi magazinul Elefant
  • 3 stele, bazat pe 1 voturi

Third Edition updated for Unity 2019, Published in October 2019 In this book, the third book in the series, you will become comfortable with C# programming and Unity by creating three games: a 3D First-Person Shooter, a 2D space shooter, a card matching game, and a 2D puzzle game.

The book includes step-by-step activities, as well as quizzes and challenges at the end of each chapter.

The content of each chapter is as follows: Chapter 1 provides an introduction to C# and explains key programming concepts such as variables, variable types, polymorphism, constructors, or methods as well as best practices for C# programming within Unity.

Chapter 2 helps you to code your first script in C#.

It explains common coding mistakes and errors in Unity, and how to avoid them easily.

Chapter 3 gets you to use C# to instantiate, use and control Rigidbody objects from your script as well as explosions to create intelligent robots that track and shoot projectiles at the player.

Chapter 4 explains how to create and manage both weapons (e.

, a gun and a grenade launcher) and ammunitions.

Chapter 5 explains how to use Mecanim and Nav Mesh navigation to control an animated character that detects, follows, or attacks the player.

Chapter 6 makes it possible to combine the skills that you have acquired in the previous chapters to create a fully functional level.

You will also learn how to generate a maze (or game level) dynamically from your code.

Chapter 7 explains how to create a simple 2D scrolling shooter where the player will pilot a space ship, avoid asteroids, and destroy enemies to win.

Chapter 8 shows you how to add explosions and a scrolling background to your game.

Chapter 9 gets you to add intelligent enemies to your game.

Chapter 10 explains how you can include a shield to the player, along with audio, more intelligent enemies, and a scoring system.

Chapter 11 explains how you can create a card-guessing game.

Chapter 12 explains how you can create a 2D puzzle game.

Chapter 13 summarizes th.

Cu cate stelute ai vota acest produs?

Informatii produs

GamesA 3d
The content of each chapter is as followsChapter 1 provides an introduction to

Magazine carte straina

Clientii au cumparat si

Despre Independently Published

Independently Published este un brand dedicat creatorilor care aleg să-și spună povestea pe cont propriu.

Indiferent că este vorba despre autori de cărți, designeri grafici, ilustratori sau antreprenori din zona de conținut, misiunea noastră este să oferim o platformă solidă, instrumente eficiente și sprijin real pentru fiecare etapă a procesului de publicare.

Trăim într-o eră în care vocile autentice, independente, sunt mai valoroase ca niciodată.

Independently Published vine în sprijinul celor care aleg să își păstreze controlul creativ, financiar și strategic asupra lucrărilor lor, oferind soluții moderne pentru publicare, promovare și distribuție – fie că e vorba de format tipărit, digital sau multimedia.

Ce oferim: – Asistență completă pentru publicarea independentă: de la editare și design de copertă, până la layout și producție – Soluții flexibile pentru tipărire la cerere și distribuție globală – Platforme prietenoase pentru autori, fără costuri ascunse și fără compromisuri asupra drepturilor de autor – Suport dedicat pentru branding, promovare și creșterea vizibilității în piață – Acces la o comunitate de creatori independenți, editori, cititori și colaboratori din întreaga lume Independently Published nu este doar un furnizor de servicii, ci un partener de drum lung pentru fiecare creator care își dorește să-și vadă munca apreciată exact așa cum a fost concepută: autentică, personală și fără filtre impuse de editori tradiționali.

Aici, fiecare proiect este tratat cu respect, profesionalism și grijă pentru detalii.

Credem în ideile curajoase, în poveștile spuse cu sinceritate și în forța unei comunități creative care nu se teme să iasă din tipare.

Independently Published – pentru că unele povești merită să fie spuse exact așa cum sunt.

De tine.

Categorii Independently Published

Branduri computing & information technology

Independently Published Unity from zero to proficiency (intermediate): a step-by-step guide to coding your first fps in c# with unity. [third edition], paperback/patrick felicia

Independently Published Unity from zero to proficiency (intermediate): a step-by-step guide to coding your first fps in c# with unity. [third edition], paperback/patrick felicia

192.99 Lei