Extending traditional digital platforms to the new frontier of extended reality (XR) requires taking into account what best practices, new concepts, and conventions have been established and what learnings can be brought forward from case studies involving industry leaders.
By looking at practical examples from the field of handheld AR breakthroughs, virtual reality (VR) success stories and experimental interaction concept of pioneering XR platforms, you'll see how it's possible to map out a framework of user experience (UX) guidelines to close in on opportunities and challenges that lay ahead.
This book defines, identifies, and analyzes UX practices for XR environments and reviews the techniques and tools for prototyping and designing XR user interactions.
You'll approach the design for experiential state and spatial cognition, using established UX key performance indicators, while taking into account the social dynamics, emotional framework and wider industry context.
UX design and strategy for the XR space is a new frontier, so UX for XR focuses on case studies and industry research to illustrate the relationship between UX design and the growth of immersive technologies.
Practical examples will demonstrate how you should apply UX design principles using designing interactions in XR by identifying the importance of spaces, senses and storyboarding.
What You'll Learn Explore the challenges and opportunities of designing for XR See how spatial interaction is revolutionizing human computer interaction Examine sensory input and interaction beyond the screen Work with 3D Interaction Design and build a strong 3D UX Understand VR and augmented reality essentials for emotion-rich user experiences Apply UX research techniques for the XR space Who This Book Is For This book is primarily for UX designers, consultants, and strategists; XR developers; and media professionals About author(s): Cornel Hillmann is a media designer and CG artist with over 20 years of experience in the media and entertainment, advertising and design industry.
He has worked with brands including Panasonic, Jaguar, The Future is Wild, The Singapore International Film Festival, Razor and many others.
Cornel has lectured masterclasses for immersive media post-production, advanced 3D-, VR- and media design-courses at Limkokwing University and is the author of Unreal for Mobile and Standalone VR (Apress, 2019).
Author(s) | Cornel |
---|
APress este o companie de editură bine-cunoscută specializată în cărți și cărți electronice axate în primul rând pe subiecte legate de tehnologie.
Fondată în 1999, APress s-a impus ca un editor lider în domeniile informatică, tehnologiei informației, programare, dezvoltare web și subiecte conexe.
Compania publică o gamă largă de titluri care acoperă diverse limbaje de programare, metodologii de dezvoltare software, securitate cibernetică, știință a datelor, inteligență artificială, învățare automată, cloud computing, dezvoltare de aplicații mobile și multe altele.
APress se adresează atât profesioniștilor de nivel începător, cât și de nivel avansat, oferind cărți potrivite pentru auto-studiu, referință și dezvoltare profesională.
APress este cunoscut pentru angajamentul său de a publica conținut de înaltă calitate, practic și autorizat, creat de experți în domeniile lor respective.
Cărțile companiei oferă adesea informații tehnice aprofundate, exemple din lumea reală, studii de caz și tutoriale practice, făcându-le resurse valoroase pentru dezvoltatorii de software, profesioniștii IT, studenții și entuziaștii deopotrivă.
Pe lângă publicațiile tipărite, APress oferă, de asemenea, cărți electronice și conținut digital prin intermediul site-ului său web și al diferitelor platforme online, oferind cititorilor acces convenabil la biblioteca sa vastă de cărți tehnice.
În general, APress și-a câștigat o reputație de excelență în industria de publicare tehnologică, lansând continuu titluri relevante și oportune care se adresează nevoilor în evoluție ale profesioniștilor și cursanților din comunitatea tehnologică.