Van Johnson's dazzling smile, shock of red hair, and suntanned freckled cheeks made him a movie-star icon.
Among teenaged girls in the 1940s he was popularized as the bobbysoxer's heartthrob.
He won the nation's heart, too, by appearing in a series of blockbuster war films--A Guy Named Joe, Thirty Seconds Over Tokyo, Weekend at the Waldorf, and Battleground.
Perennially a leading man opposite June Allyson, Esther Williams, Judy Garland, and Janet Leigh, he rose to fame radiating the sunshine image Metro-Goldwyn-Mayer chose for him, that of an affable, wholesome boy-next-door.
Legions of adoring moviegoers were captivated by this idealized persona that generated huge box-office profits for the studio.
However, Johnson's off-screen life was not so sunny.
His mother had rejected him in childhood, and he lived his adult life dealing with sexual ambivalence.
A marriage was arranged with the ex-wife of his best friend, the actor Keenan Wynn.
During the waning years of Hollywood's Golden Age she and Johnson lived amid the glow of Hollywood's A-crowd.
Yet their private life was charged with tension and conflict.
Although morose and reclusive by nature, Johnson maintained a happy-go-lucky fa ade even among co-workers, who knew him as a congenial, dedicated professional.
Once free of the golden-boy stereotype, he became a respected actor assigned stellar roles in such acclaimed films as State of the Union, Command Decision, The Last Time I Saw Paris, and The Caine Mutiny.
With the demise of the big studios, Johnson returned to the stage, where he had begun his career as a song-and-dance man.
After this he appeared frequently in television shows, performed in nightclubs, and became the legendary darling of older audiences on the dinner playhouse circuit.
Johnson (born in Newport in 1916) has spent his post-Hollywood years living in solitude in New York City.
This solid, thoroughly researched biography traces the career and influence of a favorite star and narrates a fascinatin.
University Press of Mississippi (UPM) este o editură academică cu sediul în Jackson, Mississippi.
Înființată în 1970, UPM este afiliată celor opt universități de stat din Mississippi și este dedicată promovării burselor și promovării înțelegerii culturale prin publicarea de cărți academice, reviste și resurse digitale.
UPM publică lucrări într-o gamă largă de discipline, cu un accent deosebit pe științe umaniste, științe sociale și arte.
Catalogul său include cărți din domenii precum literatură, istorie, antropologie, sociologie, istoria artei, studii cinematografice, muzicologie și studii sudice, printre altele.
Una dintre misiunile principale ale UPM este de a evidenția și sărbători moștenirea culturală diversă a sudului Americii.
Presa este cunoscută pentru accent puternic pe literatura, istoria și cultura sudice, publicând lucrări care explorează tradițiile bogate ale regiunii, istoria complexă și problemele contemporane.
Pe lângă concentrarea pe studiile sudice, UPM publică, de asemenea, lucrări academice care abordează subiecte naționale și internaționale mai largi.
Publicațiile sale contribuie la discursul academic și promovează înțelegerea interculturală, aducând contribuții semnificative la diferite domenii de cercetare și studiu.
UPM se angajează să mențină standarde editoriale și academice înalte, asigurându-se că publicațiile sale sunt supuse unei evaluări riguroase de către colegi și a unui control academic.
Presa se mândrește, de asemenea, cu angajamentul său față de diversitate, echitate și incluziune, străduindu-se să amplifice vocile și perspectivele subreprezentate în programul său de publicare.
În general, University Press of Mississippi joacă un rol vital în promovarea burselor, promovarea schimbului intelectual și conservarea moștenirii culturale.
Publicațiile sale contribuie la o înțelegere mai profundă a Sudului Americii și a lumii în general, îmbogățind discursul academic și încurajând aprecierea pentru științele umaniste și sociale.