Description This book introduces and critically explores walking as an innovative method for doing social research, showing how its sensate and kinaesthetic attributes facilitate connections with lived experiences, journeys and memories, communities and identities.
The book situates walking methods historically, sociologically, and in relation to biographical and arts-based research, as well as new work on mobilities, the digital, spatial, and the sensory.
The book is organised into three sections: theorising; experiencing; and imagining walking as a new method for doing biographical research.
There is a key focus upon the Walking Interview as a Biographical Method (WIBM) on the move to usefully explore migration, memory, and urban landscapes, as part of participatory, visual, and ethnographic research with marginalised communities and artists and as re-formative and transgressive.
The book concludes with autobiographical walks taken by the authors and a discussion about the future of the walking interview as biographical method.
Walking Methods combines theory with a series of original ethnographic and participatory research examples.
Practical exercises and a guide to using walking as a method help to make this a rich resource for social science researchers, students, walking artists, and biographical researchers.
About the Author Maggie O'Neill is Professor in Sociology at the University of Cork.
She has a long history of doing critical theory/feminist research and conducting walking, participatory and biographical methods with communities and artists, as well as marginalised groups on topics such as sex work, migration, and participatory, creative, and arts-based methodologies.
Brian Roberts taught and researched at several UK universities and was a visiting academic at institutions in a number of countries.
He was closely associated with the early work of the Centre for Contemporary Cultural Studies, University of Birmingham, UK.
He has written widely on biographi.
Sections | Theorising |
---|
Routledge este o companie de editură britanică specializată în cărți academice, reviste și resurse online.
Face parte din Taylor & Francis Group, care este una dintre cele mai mari companii de editare academică din lume.
Accentul lui Routledge este în primul rând pe științele umaniste și sociale.
Punctele cheie despre Routledge includ: 1.
Editura academică: Routledge este cunoscut pentru publicarea de cărți și reviste academice într-o gamă largă de discipline, inclusiv literatură, educație, filozofie, psihologie, sociologie și multe altele.
Cărți și reviste: Compania publică atât cărți, cât și reviste academice, contribuind la diseminarea cercetării și cunoștințelor în cadrul comunității academice.
Resurse online: Routledge oferă o varietate de resurse digitale, inclusiv cărți electronice, reviste online și alte materiale educaționale.
Aceste resurse sunt adesea accesibile studenților, cercetătorilor și instituțiilor prin intermediul platformelor online.
Grupul Taylor & Francis: Routledge face parte din Grupul Taylor & Francis, care cuprinde mai multe mărci comerciale și filiale.
Grupul Taylor & Francis este cunoscut pentru angajamentul său față de publicarea academică și științifică.
Acoperire internațională: Routledge are o acoperire globală, cu publicațiile sale distribuite și accesate de savanți, cercetători și studenți din întreaga lume.
Compania interacționează cu comunitățile academice din întreaga lume.