In the United States, 20 percent of the adult population is marginally literate.
Of these roughly 30 million people, approximately 1.
8 million are enrolled in basic skills literacy programs.
Webster's New World has created a dictionary that is uniquely designed to help these beginning readers.
Webster's New World Basic Dictionary of American English defines 49,000 of the most commonly used words in the American English lexicon.
These are the words adult readers are most likely to encounter in newspapers and magazines, on job applications and product instructions, on advertising billboards and their children's school progress reports.
The dictionary defines these words in clear, easy-to-understand language, using only words that are themselves defined in the dictionary, but never condescending to the adult reader.
Definitions are liberally supplemented with example phrases and sentences that put words in context and help new readers understand meaning and usage.
Special notes on synonyms help new readers differentiate between words with similar meanings.
And selected illustrations help readers identify and remember words.
This quality paperback book is designed for ease of reading and use, as well as for durability.
Primarily created for native English speakers, it is also a valuable reference for more advanced readers of English as a second language.
From the editors of the prestigious Webster's New World College Dictionary, the Basic Dictionary of American English brings the full scholarship behind that work to this important new offering in the field of literacy.
Houghton Mifflin este o binecunoscută companie de editură americană, specializată în principal în cărți educaționale și comerciale.
Fondată în 1832, are o lungă istorie în furnizarea de materiale educaționale, manuale, ficțiune, non-ficțiune și cărți de referință pentru școli, colegii, biblioteci și cititori individuali.
Houghton Mifflin publică o gamă largă de titluri din diverse genuri și domenii, inclusiv literatură, matematică, științe, studii sociale, arte lingvistice și multe altele.
Materialele sale educaționale sunt utilizate în mod obișnuit în sălile de clasă din Statele Unite și din întreaga lume.
Pe lângă divizia sa educațională, Houghton Mifflin are și o ramură de publicare comercială care lansează titluri de ficțiune și non-ficțiune pentru publicul general.
Acestea includ lucrări ale unor autori apreciați din diferite genuri, precum și bestselleruri și cărți premiate.
În general, Houghton Mifflin este recunoscut pentru angajamentul său față de conținutul de calitate, inovația educațională și excelența literară, făcându-l o figură proeminentă în industria editorială de aproape două secole.