WHAT COLLEGE TRUSTEES NEED TO KNOW is written for the tens of thousands of college and university trustees who oversee the over 1, 700 independent institutions in America.
Written by three veteran higher education leaders, the book aspires to give these trustees the fundamental knowledge they need to understand the essential vital signs of their respective institutions and thereby be in the position to ask the right questions of management that help the institution avoid fiscal potholes while concurrently contributing to helping the institution move forward.
and even flourish.
These are very challenging times for tuition-dependent colleges which 95% or more of all independent institutions finally are.
Like never before, Trustees are confronted with having to re-examine traditions and be open to changes that respond to today's economic and cultural changes.
This book is a great guide that gives college trustees a collection of important questions to be asking, presented in a very readable format.
It will be tremendously helpful to me going forward Robert Morris, Chair, Board of Trustees, Elmira College, New York.
If there is anyone who knows about proper trusteeship, and has the track record to prove it, that person is George Matthews.
John A.
Curry, Chancellor, Northeastern University, Boston This terrific book is a must-read for all college trustees; a great piece of work that is long overdue.
Read it and you will learn.
Use it and you will help your college succeed.
Bravo Dr.
Russel R.
Taylor, Founder of the Taylor Institute for Entrepreneurial Studies, College of New Rochelle & Trustee Emeritus, Richmond University London, England.
Here is an important read for all college trustees and presidents.
Too many fine colleges are unnecessarily pointed toward fiscal extinction.
Written with candor and practical optimism, the authors rightly call on colleges to rethink traditions and reinvigorate themselves in order to secure the viable and relevant future th.
iUniverse este o companie de auto-publicare care oferă autorilor instrumentele și resursele pentru a-și publica cărțile.
Iată câteva puncte cheie despre iUniverse: 1.
Servicii de autopublicare: iUniverse oferă o gamă largă de servicii pentru a ajuta autorii să-și publice cărțile.
Aceste servicii pot include editare, formatare, design de copertă, imprimare, distribuție și asistență de marketing.
Controlul autorilor: Cu iUniverse, autorii păstrează controlul asupra muncii lor pe tot parcursul procesului de publicare.
Ei au ultimul cuvânt cu privire la deciziile de editare, design, prețuri și distribuție.
Print-On-Demand: iUniverse utilizează tehnologia print-on-demand (POD), care permite cărților să fie tipărite și expediate pe măsură ce sunt primite comenzi.
Acest lucru elimină nevoia autorilor de a investi în tiraje mari sau depozitare.
Canale de distribuție: iUniverse ajută autorii să-și distribuie cărțile prin diverse canale, inclusiv vânzători online precum Amazon și Barnes & Noble, precum și librării și biblioteci fizice.
Suport pentru autori: iUniverse oferă autorilor asistență și îndrumări în fiecare etapă a procesului de publicare.
Aceasta poate include accesul la consultanți de publicare, servicii editoriale, resurse de marketing și instrumente promoționale.
Pachete și prețuri: iUniverse oferă diferite pachete de publicare cu diferite niveluri de servicii și caracteristici, permițând autorilor să aleagă pachetul care se potrivește cel mai bine nevoilor și bugetului lor.
Redevențe: autorii câștigă redevențe din vânzarea cărților lor, iUniverse preluând de obicei un procent din fiecare vânzare pentru a acoperi cheltuielile de tipărire, distribuție și alte cheltuieli.
În general, iUniverse își propune să le împuternicească pe autori să-și aducă cărțile pe piață în mod profesional și eficient.
Oferind o gamă largă de servicii și asistență de autopublicare, iUniverse îi ajută pe autori să navigheze în complexitățile industriei editoriale și să-și realizeze obiectivele de publicare.