Description2015 Choice Outstanding Academic Title Winner of the Anna Julia Cooper/CLR James Award for Outstanding Book in Africana Studies presented by the National Council for Black Studies Demonstrates how Harlemite's dynamic fight for their rights and neighborhood raised the black community's racial consciousness and established Harlem's legendary political culture In Whose Harlem Is This, Anyway?, Shannon King vividly uncovers early twentieth century Harlem as an intersection between the black intellectuals and artists who created the New Negro Renaissance and the working class who found fought daily to combat institutionalized racism and gender discrimination in both Harlem and across the city.
New Negro activists, such as Hubert Harrison and Frank Crosswaith, challenged local forms of economic and racial inequality in attempts to breakdown the structural manifestations that upheld them.
Insurgent stay-at-home black mothers took negligent landlords to court, complaining to magistrates about the absence of hot water and heat in their apartment buildings.
Black men and women, propelling dishes, bricks, and other makeshift weapons from their apartment windows and their rooftops, retaliated against hostile policemen harassing blacks on the streets of Harlem.
From the turn of the twentieth century to the Great Depression, black Harlemites mobilized around local issues--such as high rents, jobs, leisure, and police brutality--to make their neighborhood an autonomous black community.
In Whose Harlem Is This, Anyway?, Shannon King demonstrates how, against all odds, the Harlemite's dynamic fight for their rights and neighborhood raised the black community's racial consciousness and established Harlem's legendary political culture.
By the end of the 1920s, Harlem had experience a labor strike, a tenant campaign for affordable rents, and its first race riot.
These public forms of protest and discontent represented the dress rehearsal for black mass mobilization in the 19.
New York University Press (NYU Press) este o editură academică prestigioasă afiliată la Universitatea din New York (NYU).
Înființată în 1916, NYU Press este una dintre cele mai vechi prese universitare din Statele Unite și are o reputație de lungă durată pentru publicarea de lucrări academice de înaltă calitate în diverse discipline.
În calitate de editor academic de top, NYU Press este specializată în publicarea de cărți în științe umaniste și sociale, cu accent pe studii critice și interdisciplinare.
Comunicatele de presă publică cărți într-o gamă largă de domenii, inclusiv sociologie, antropologie, istorie, studii culturale, studii media, studii de gen, științe politice, drept și multe altele.
NYU Press se angajează să publice burse inovatoare și riguroase din punct de vedere intelectual, care contribuie la discursul academic și se implică în probleme sociale, culturale și politice presante.
Presa este cunoscută pentru programul său de publicare divers și incluziv, care prezintă lucrări atât ale unor oameni de știință consacrați, cât și ale unor voci emergente, precum și cărți care explorează perspective subreprezentate și comunități marginalizate.
Pe lângă monografiile academice, NYU Press publică și manuale, lucrări de referință și cărți de interes general destinate unui public mai larg.
Publicațiile presei sunt distribuite la nivel global și sunt utilizate pe scară largă în săli de clasă, biblioteci și instituții academice din întreaga lume.
În general, New York University Press joacă un rol vital în promovarea cunoștințelor și în promovarea anchetei intelectuale prin programul său de publicare, reflectând excelența academică și angajamentul față de cercetare și bursă a Universității din New York.