Revista Punctul critic nr.
4 (30) 2019Ce a reprezentat momentul revolutionar al anului 1989 si cele ce i-au urmat? Fara doar si poate ca a constituit apogeul unor acumulari negative in plan socio-politic si economic la nivelul unor societati care au facut obiectul unui experiment social, pe cat de amplu, pe atat de sinistru.
Dar in aceeasi masura anul 1989 a marcat si deznodamantul unor insidioase incrancenari geopolitice de cateva decenii pentru suprematia mondiala, cunoscute sub denumirea de Razboi Rece.
O victorie a sistemului capitalist in fata propriei sale plasmuiri reprezentate de sistemul comunist, o victorie a corporatiei transnationale in fata intreprinderii statului proletar.
In ultima instanta, anul 1989 a reprezentat o detronare a modernitatii de catre postmodernitate, oferind perspectiva initiala a unui iluzoriu „sfarsit al istoriei”, metamorfozat insa foarte repede intr-o „ciocnire a civilizatiilor”.
Totodata, 1989 marcheaza inceputul unei ere dominate de retele internationale care au incolacit si impiedicat colosii statali tributari ai ierarhiilor traditionale structurate pe verticala, proclamand victoria internationalismului asupra suveranismului de stat.
Pentru toate acestea, se poate spune ca anul 1989 reprezinta inclusiv punctul terminus al unui mare ciclu istoric, fiind cunoscut si drept „Toamna natiunilor”.
Ideea Europeana este un brand dedicat promovării culturii și tradițiilor europene, oferind o gamă variată de produse, de la artizanat și suveniruri la materiale educaționale.
Cu un accent pe autenticitate și diversitate, brandul își propune să inspire consumatorii să aprecieze bogăția culturală a Europei.
Ideea Europeana promovează un stil de viață educat și conștient, încurajând oamenii să exploreze și să învețe despre tradițiile și obiceiurile din diferite colțuri ale Europei.
Brandul se angajează să sprijine meșteșugarii locali și să ofere produse de calitate, care să reflecte frumusețea diversității culturale.